Hesan paraatipuisto Espalla kukkii lumoava pieni kukkapuu. Onko morsiusangervoa puuna?
Lähikuva (kameralla ei saa makroja, tämä on lähin mitä sain):
Hesan paraatipuisto Espalla kukkii lumoava pieni kukkapuu. Onko morsiusangervoa puuna?
Lähikuva (kameralla ei saa makroja, tämä on lähin mitä sain):
Toinenkin yleiskuva morsiusangervopuusta:
On kyllä upea kukinta. Voisiko tuo olla jokin kirsikka?
Just tuota samaa puuta ihmeteltiin miehen kanssa Turussa Kristiinankadulla. On kuin norjanangervosta olisi kasvatettu puuversio.
oiskohan kyse pilvikirsikasta
Jee, osu, pilvikirsikka, Prunus pensylvanica näyttäisi olevan! Kiitos.
Voi ei taas Ostin juuri kolme pilvikirsikkaa itselleni, mutta en minä missään kirjojen kuvissa sitä noin täynnä kukkia ole nähnyt! No, ei ehkä meillä asti ihan joka oksa ihan noin täyteen kukkia tule.
Pirjoten puu näyttää minusta joltakin vaahteralta (sen kuva on tuolla Tunnistamaton puistopuu vilnassa -otsikon alla). Saarnivaahtera?
Kiva kun vastaus löytyi ennen kysymystä ; )
Itsekin arvelin sen olevan saarnivaahtera Tammen Välimeren puut ja pensaat kirjan mukaan.
Laitan kuitenkin vielä kuvankin uudestaan tähän oikeaan osoitteeseen.
Ja tunnistusapuahan pyysin Vilnan puistoissa tavatusta minulle tuntemattomasta puusta.
Saarnivaahtera meidän pihasta
Pirjote. Jotenkin epäilen, ettei kuvassa oleva puu ole saarnivaahtera. En osaa nyt aivan varmasti sanoa mikä puu se on, melko varmasti joku vaahtera kuitenkin. Noita vaahteroita kun on useampikin laji/lajike olemassa.
Olisiko Sinulla laittaa näytille joku toinenkin kuva kyseisestä puusta?
Tässäkään kuvassa ei kyllä koko puu ole näkyvissä.
Minäkin ihmeissäni katselin noita kuvia ja kummastelin lehtien muotoa. (Minulla on muka yksi saarnivaahteran taimi kasvamassa.) Mutta kyllä tuo viimeinen kuva on aika paljon sen lehtien näköinen.
Joopa joo...
Kyllä se tuossa toisessa kuvassa enemmän saarnivaahteralta näyttää...
Mutta joku siinä kuitenkin "mättää"... Voisikohan se olla Huntuvaahtera... ...niin tai saattaahan se olla se saarnivaahtera. (nolla kommentti)
Onko jollakulla tarkkaa tietoa oheisista kukkivista puista? Minusta näyttävät jonkin sortin tuomilta mutta nyt pitäisi saada tarkempaa erittelyä lajikkeen suhteen.
Hei, tunnistaako kukaan tätä kuvassa olevaa puulajia?
Eli puussa tuollaiset roikkuvat, tässä tapauksessa keltaiset, kukinnot.
Valitettavasti minulla ei ole lähempää otettua kuvaa...
Kokeilepa hakusanalla kultasade, näyttää aikalailla siltä.
Profiili 155534, kävisitkö laittamassa itsellesi nimimerkin, se kuuluisi tehdä. Tervetuloa sen jälkeen keskustelemaan
Naapuri toi kesälomareissulta minullekin tuliaisia. Olivat antajan mukaan kukkivia koivuja. Katselin edellä olevia kuvia ja minusta ne voisivat kyllä olla pilvikirsikoita. Kovasti näyttävät samalta kuin meillä jo oleva pilvikirsikka.
Nostanpa tätä taas esille, jos vaikka löytyisi tietoa mikä tämä on.