Mikä luonnonkasvi

Lehdet on erilaiset...

Muistuttaa nurmitädykettä, mutta nurmitädykkeen kukassa on vain neljä terälehteä:

Nurmitädykkeen lehtiä (valkoinen pihatähtimö ei tietysti kuulu niihin ):

Nämä ovat yksityiskohtia hyvin suuresta kuvasta, joten tarkkuus ei ole hyvä.

Maaonni, oletko käynyt läpi kevätkylvösten siemenpussit? Kävin äsken plaraamassa omani sillä minua vaivaa tuo kasvi, aivan kuin olisin sen nähnyt jossain kesäkukkasiemenpussin kyljessä tai sitten en.

Samalla minäkin huomasin että olen kylvellyt vaikka mitä joka ei ole joko kukassa vielä tai ei ole itänytkään.

Temskukka, nuo kasvavat sellaisessa penkissä johon en ole kylvänyt mitään. Siirsin siihen viime syksynä taatankurjenmiekan jakopaloja ja jokusen kurjenpolven.

Kylvän niin vähän kesäkukkia, että ei ole vaaraa unohduksesta. En tosiaan ole kylvänyt mitään tuommoisia, ja ne ovat tosiaan niin mitättömän pikkuriikkisiä ynkkösiä että tuskin niitä kukaan vaivautuisi kylvämäänkään. Ellei sitten niitä ole miljoonittain neliömetrillä, mutta sittenkin täytyisi kontata nenä 15 cm korkeudella maasta jotta niistä voisi nauttia. naurua

Entäs sitten joku lemikki,Peltolemikki tai joku muu?..(jäi nyt kaihertamaan mieltä mikä tuo on)

Lemmikki Maaonnin kasvi ei ole. Katkeroita tunnen varsin huonosti, voisiko se olla joku piskuinen luonnonvarainen sellainen?

no kun ei voi olla,Veronicoilla on vain neljä terälehteä!

Kibuvitsi, sinä kävelevä kasvitietosanakirja, missä olet?

Hoyabella, vieritä ketjua enemmän ylöspäin niin näet tuntemattoman pienen sinisen. Alempana tosiaan onkin nurmitädykkeen kuvat vertailun vuoksi  juuri siksi kun tuntematon pieni sininen tuo mieleen tädykkeen. Tuntemattoman lehdet eivät yhtään muistuta tädykettä, ja kukkakaan ei ole naamakukkaisten kukka.

Jaahas, Kibu ilmaantuikin sillä aikaa kun edellistä naputtelin. Etkö siis sinäkään tiedä? Pitäisi kysyä klorolaisilta mutta en millään tähän hätään jaksaisi liittyä millekään kuvapalvelimelle.

pöö :)

en kyllä tunnista pikkusinistä,
ei kilahda kertakaikkiaan, tietävimpiä kaivataan :)

linnunruokien mukana voi tulla kaikenlaisIa pieniä ''rikkaruohoja''

(joko takinkääntöviikko on meneillään)

hei, nyt kekkasin,voisiko olla joku solmukki??

äts, verhiö on erilainen :(

lähden pihalle...

Kibu, näkyykö noista mun kuvistani verhiö niin että voisi jotain päätellä? Solmukin (Spergularia) kuvia kuukkelilla (en pysty tekemään kunnollisia linkkejä, avautuvat samaan ikkunaan, niin että avatkaa hiiren vasemmalla varpaalla uuteen ikkunaan/välilehteen):

Tässä olisi samanoloinen varsi ja lehdet kuin mun pienessä tuntemattomassa sinisessäni, mutta ei kuitenkaan ihan täsmää:
http://www.floradecanarias.com/spergularia_fimbriata.html

Tässä kyllä varsi ja lehdet on AIVAN erilaiset:
http://www.floracyberia.net/spermatophyta/angiospermae/dicotyledoneae/caryophyllaceae/spergularia_rubra.html

Niin että ehkei se ole solmukki.

Takinkääntö on viikolla 34.

No eikös tuo Maaonnen kukka ole ihan selvä kiurunkukka, Gilia? http://en.wikipedia.org/wiki/Gilia

Mutta mikä niistä, niin se onkin sitten jo epäselvempää naurua Jostakin tuli alunperin mieleen "harsukiurunkukka", koska pallerosellainen tuo ei ole, mutta harsua ei guuglaamalla löydy. 

Sininen pieni tuntematon taisi selvitä Klorofyllin avulla: se lienee kitulias kääpiöversio pallerokiurunkannuksesta.  Kukkia on jaksanut tehdä vain muutaman, niin ettei palleroa muodostu.

No niin, selvititkin ongelman sillä aikaa, kun minä rustasin vastausta. (Asiakkaat häiritsivät!) silmän isku 

paulihoo, kerro heti paikalla vastauksesi!!

Mutta ehdotan siis edelleen jotakin muuta kuin palleroa.

Katso sivun 13 viimeinen viesti hymy