Mikä luonnonkasvi

Näyttää rönsyleinikiltä. PlantNet ei tuntenut ja väitti, ettei tuo ole kasvi.

Joo, kyllä se taitaa olla. Näytti vaan niin valtavan kokoiselta…

Mikähän kasvi tämä on?

Kuva jäi puuttumaan….

Sitten tällainen tapaus. Ilmestynyt äitini kukkapenkkiin kuin tyhjästä. Onko rikkaruoho vai joku perenna? Lehdet tuntuvat pehmeän nukkaisilta.

PlantNet kertoi näin, koirankieli, soikkoratamo, isokaunokainen, jalokallioinen, yöailakki, piharatamo(tuskin), tarhakohokki, 
Piharatamolla on kovat lehdet.

Minä sanoisin ilman apulaisia, että joku kohokkikasvi. 
Puna-ailakki esim voi olla.

Keltainen on mun mielestä rikkis. 
Joku peltoretikka tms.

Joo, se keltainen on rikkis. En muista nimeä mutta peltokasvi se on. Mulla oli sitä Elimäellä ja muistan alkuun sitä vaalineeni kun aattelin että siitä tulee joku ihanuus varmaan. Ei tullut sen kummempaa ja pentistähän sitten sain vahvistuksen että rikkis on. 

Kiitos tunnistuksista!

Onkohan joku kylvänyt siemeniä. Näitä löytyi hiekkatien vierestä. Lehtiä oli todella runsaasti.
Ensin luulin, että sinivuokot on siellä seassa, mutta ei olekkaan.

Mitä ihmettä nämä on? Lehdistä tulee mieleen puolukan lehdet. En edes sovelluksesta etsinyt.

Onko tuo isotalvio?

Talvio eli talvikki, veikkaan pikkutalvikkia. Mielestäni isotalvio on korkeampi. Tuo näyttää siltä ihan tavalliselta pikkutalvikilta joka leviää kuin hullu.

Kiitos, ihan  samaa mietin onko se pikkutalvio.

Mikähän kuivan paikan kalliokasvi tämä on? Nyhdin irti kalliolta kuivan sammalen seasta ja nyt se tuossa ruukussa. Ajattelin kokeilla kivikkopenkkiin istuttamista.

Se on varmaan tyräkki. Ne viihtyy kuivassa.

Mulla on kuusityräkkiä ja ne näyttää vähän erilaiselta. Onko niitä erilaisia lajikkeita?

On noita luonnonvaraisia tyräkkejä muutamia laatuja.
Siltä se eniten mun mielestä näyttää.

Ok, kyllä se joku kuusityräkki taitaa olla. Kiitos tunnistuksesta!

Totta pepino, ne nimet meni mulla sekaisin. Eli tuo maanpeitekasvi on talvio.