Mikä luonnonkasvi

Eipä ole kuvaa, eikä "selostusta"..Olin kimppatilauksessa mukana ja piti tulla myös mm. "Laskuvarjokukan" siemeniä, ei tullut, mut nuo tuli..hymy  Ovat etelä-afrikasta.kukkanen

Mikähän tämä kasvi on ?.-> Bignoniaceae Podranea brycei .. Senkin siemeniä olis, samasta firmasta..hymy

Saarukkkainen olsiko kasvisi rätvänä?

Se miksi tarleena lukitsi kysymyksesi on se, että vastaava otsikko on jo olemassa. Eli ei kyseessä ole ilkeily missään tapauksessa vaan se, ettei tänne muodostuisi tuhottamasti samoja asioita käsitteleviä otsikkoja ja siten sekamelskaa josta kukaan ei löydä mitään.

tervetuloa mukaan p-nettiin

Kiitos, olin hetken jo ihmeissäni. Kiitos vain!

Rätvänä tuli minullekin mieleeni… tai toinen, hieman kauempaa haettu: ketohanhikki…

Tai kultahanhikki, pahus kun en muista terälehtien määrää. Mutta onhan tuossa jo googlettamista.

ihanpihalla... kyläkellukka cool

Kibu!!! sanoit sen, mitä minun piti… tuo dementia, dementia vain muutti sen hanhikiksi!

Onkohan juurista tunnistamisen guruja paikalla? Mikä kasvi?

Tuo pintajuuri näyttää kuivuneelta heinältä. Pari terhakkaa silmua on, ja vaikuttaisi nopealta leviäjältä. Juola? Tuli multasäkistä tänä aamuna...

Ai niin: täältä puuttuu rikkaruohopalsta, siksi tämä on nyt täällä luonnonkasvit-ketjussa...

Mun silmääni ei yht’äkkiä näytä juolalta, joku muu kestorikka (valvatti, ohdake) ehkä?

Minusta taas näyttää… Liian luiru, ohut valvatiksi tai ohdakkeeksi.

juolavehnä on kun pelkkä kuvan vilkaisu vihloi selkää (kitkemis syndrooma selkäytimessä)

no-jaaärtynyttäh?lamppu rikkaruohapalsta olis tarpeen - te kun siellä etelässä alalle nyt kitkeä, me täällä ylempänä katselisimme kuvia ja olisimme valppaita. ja toinen tarpeellinen palsta olisi puut ja pensaat talviasuisena.lamppu

Tuli tosiaan multasäkistä. Ihmettelen minä suuresti, että miten maailmassa se on selvinnyt siellä hengissä? Se säkki on avaamattomana tuotu sisälle, ollut koko talven sisällä ja nyt viimeiset kolmisen viikkoa vielä jätesäkin sisällä, kun Renttupentu pikkaisen ilmasti ja rei''itti sitä säkkiä...

Lähetin myös pipolaanille palautetta. Uteloittaa ihan hirveesti, että mistä se on sinne päässyt. Ei tavistarhurikaan ihan kaikesta kasvusta kiitollinen olenaurua.

Mutta jos joku siis tahtoo erittäin sitkeän rikan, joka ei kuole edes valottomuuteen vuodessa, niin mulla olis nyt pöydällä silmän isku(pistin ruukkuun huvikseni). Jos ei pipolaani sitä halua.

jopa sinua onnisti kun sait taimen kaupanpäälle multasäkissä naurua ei ole myrkkyä multaan lykätty kun kasvaa. ei siis ihme, että kasvimaalla juolaa ilmestyy ihan tyhjästä.

Totta valtsu, enpäs tullutkaan ajatelleeksi tuota positiivista puolta. Ei varmasti ole myrkkyjä käytetty. Ei muuta kun leima säkin päälle: "taatusti myrkytön, sisältää testitaimet"naurua

Onneksi säkkimullasta on helppo kitkee rikkikset pois. Eikä tälleen maaliskuulla vielä ole kitkentäkammoa.

jaa,,, puhetta ettei olisi siemeniä? mutta testilaboratoriosi varmaan sen kertoo, jos idätystulos alkaa kylvöissä olla 160 % luokkaa.

Joo, kyllä mä sitten jo purkista rikat erotan, kun saa vihreetä niskaansa. Helppo ne sieltä on nykäistä. Ruukkuihin noi pipolaanin mullalla varustetut istutukset on menossa. Daalioita, suklaakosmoksia, miekkaliljoja, tää nimen perusteella ostettu kokeilu Schizostylis coccinea ja muuta talvenarkaa. Mistä tuli mieleeni, mulla on pari iirikin juurakkoo/mukulaa jääkaapissa, käynpäs laittamassa ne multaan.

Siemeniä tosiaan on mullan joukossa. Vaihdoin saintpaulioille mullat pari viikkoa sitten ja nyt niiden juurella kasvaa vesiheinää. :slight_smile:

Mikä lienee tämä valkokukkainen, joka tähän aikaan vuodesta kukkii pitkin nurmikkoa?

Varmaankin kevättaskuruoho

onko kevättaskuruoho tai jotain sinnepäin