On kyllä kaunis väri ja kuviointi tuossa suhvin perhosessa.
ei se noin sinertävä ole vaan oikeen pinkki, hieman lilahtava… tykkään kans ite siittä…
Helmikuun kukintaa.
Paphiopedilum insigne on edelleenkin täydessä kukassa.
Upea kasvi, onpa pitkään kukkiva.
Juu - harmi vaan, ettei tuokaan kestä Lumikuningatarviikolle saakka. :(
Lc Love Knot
Nyt kukkii minulla ensimmäisen kerran mummilta lähtöisin olevan kukan jakopala, jonka sain Jussilta viime orkideanäyttelyssä vaihtarina. Se oli Greenmixiin istutettuna ja vaikka se kasvatti siinä pari uutta versoa, niin vasta kun vaihdoin sen kaarnasekoitukseen, niin se kasvatti taas kaksi uutta bulbia ja nyt ensimmäinen kukka aukesi...
Hieno, minulla myös mummilta lähtöisin Lc Love Knot ja kukkii kaksi kertaa vuodessa. Kiva pikku orkidea.
AUUH, toihan on melkein kuin (entinen) Laelia dayana, jonka perään olen kuolannut jo monta vuotta, nimenomaan coerulea-mallin. Ja sitähän ei sit myydä missään! Nyt lopulta bongasin ihan sattumalta nuoren taimen Orchideen.comista ja HETI piti tilata, ettei se taas katoo parempiin taskuihin. Pitää vaan odotella säiden lauhtumsta, että ne voi laittaa paketin tulemaan. Ja kukkimista saa sit odotella kolme vuotta…
Tämä keltainen ikikukkija perhonen piti melkein kahden kuukauden paussin, ja kukkii taas kahdella kukkavanalla. Kukkisi kolmella, jos en olisi vahingossa katkaissut yhtä.
Pikkuinen keiki tulitikun paksuine kukkavarsineen jaksoi tehdä kaksi kukkaa.
Lumikuningatar kukkii pohjoisikkunan laudalla
Phalaenopsis-hybridi aloitti jälleen kukintansa ja uusia nuppuja aukeaa pian.
Toinenkin perhosorkidea kukkii upeanpunaisin kukin.
Orkideakaverukset vieri vieressä amppeleissaan lupaavat tulevaa kevättä.
Hienoja kukkia taas orkideajussilla.
Aina ihmettelen, kuinka hyvinvoivan näköisiä ja voimakaskasvuisia nuo kukkasi ovatkaan!
Kiitos, Raakki. En tiedä, olisiko tuuletus pitänyt kasvini puhtaina ja terhakkaina. Talvihoito on minusta tosi tärkeää: lisävaloa, harvempaa kastelua, pöytätuulettimen ilmavirtaa, merileväuutetta ja sulatettua lunta kasteluvetenä (kun sitä nyt tänä vuonna sattuu reippaasti olemaan)...
Yritin laittaa kuvia kukkivasta Masdevallia patulastani, mutta ilmeisesti tekniikka ei hyväksy sitä. Luinkin, että firefoxilla se ei onnistu ja tietenkin se on minulla. Kaikkien omien kuvanlisäysvaikeuksien korjaamisen jälkeen nyt tuo kuvan lisääminen sivustolle ei onnistukaan. Näen kyllä, että kuva on siirtunut jonnekin tänne, mutta sitten kuva menee valkoiseksi.
Joka tapauksessa tuo pikkupatulani, joka on korkilla ja asustaa 3l:n Riihimäen lasin purkissa, koska minulla ei ole kaappia. Se on kukkinut syksystä saakka jo useammalla kukalla.
Ei onnistu Firefoxilla? Kyl meidän tulikettu pelittää, ei oo koskaan ollu mittään ongelmaa!