Mikä orkidea kukkii huhtikuussa 2011

Tämä perhosorkidea innostui kevään kunniaksi tekemään vanhaan kukkavarteen haaran ja kolme kukkaa. Kukkien läpimitta mukavat 12 cm. Tässä tapauksessa laatu korvaa määrää…

Perhosorkidean 12 cm kukat

Tupa on täynnä perhosia, joskus ihan tuntuu että joudun hoitoon mokoman hullutuksen vuoksi. Onneksi ne kukkii pääosin ties kuinka monetta kertaa ja kukkivat kuukausitolkulla vaikka ei sentään niin kauaa kuin ystävälläni jonka kolmivartinen perhonen on kukkinut viime pääsiäisestä asti.

Huomasin aamulla että Barry Oda on tekemässä nuppuvartta :slight_smile:

Pleione-kausi parhaimmillaan.

No, niinpä todella. Komea asetelma…

Nuo on minulla vielä kokeilematta…

JP63 pleionekuvasi on todella upea. Minulla eivät ollenkaan menestyneet, joten laitoin kiertoon viime basaarissa. Voitko kertoa kuina hoidat omiasi.

Jos lumikuningatar ei kukkinutkaan niin sentään kukkii flasida kukkii.

Onpas siinä kukkia …

peukkua aramin flaccidalle (kun ei muuten näy…)

Tosi upea tuo Aramin C. flaccida - aivan ihana!

Ja nuo JeePeen pleionet, täydellisiä. Itse en ole koskaan niitä edes kokeillut, mutta nyt melkein tekisi mieli sortua. Messuillakin olisi ollut, ihan kukkiviakin.

Hei Olivia! Minun mukaan tarttui pussillinen messu-Pleioneja. Hyviä alkuja olivat, mutta kukat kuiviksi käpristyneitä. Mutta siitä viis, joka bulbissa oli kaksi hyvää verson alkua eli ensi vuonna kukkia tuplamäärä.

Orkidea! Pleionet vaativat kesällä ehdottomasti ulkoilmaa, meikäläinen kosteanviileä kesä on niille mieleen, tosin viime kesän helteessäkään eivät mielestäni kärsineet. Ja talvella kuivina perunakellarissa. Ei menestykseen muuta tarvita. :slight_smile:

Paitsi että se perunakellarikin vielä puuttuu :slight_smile:

Vanda coerulae á kukkii neljännen kerran viime yhteistilauksen jälkeen.

Onnittelut!
Asuuko hän tuossa lasiastiassa?

Kaikki vandani 5kpl asustavat kuvatuissa ruukuissa. Mielestäni pääsen hieman helpommalla kuin päivittäisellä suihkuttelulla ja kosteus pysyy tasaisempana.

Olen tilannut 6 vandaa lisää ja ne pistetään lasipyttyihin.

Minulla olisi kaksi isoa lasipyttyä, mutta ei Vandoja…

Tämä kukkii nyt ensimmäistä kertaa    mutta… ostin sen Neofinetia falcata Amami Pinkkina ja kukissa ei ole mitään pinkkiä. Olen etsinyt  netistä kuvia ja luulen että tämä on …Amami White eikä Pink.
Mitä mieltä te olette? Voiko väri olla pinkimpi kun se kukkii seuraavan kerran?
Neofinetia AmamiNeof Amami

Onpas hyvännäköinen kasvi! Sinuna en yhtään surisi, vaikka onkin valkoinen :slight_smile:

Kukan väriin vaikuttaa jonkin verran lämpötila. Kuinka viileässä olet tuota pitänyt? Uskoisin, että punerrusta tulisi viileässä näkyviin - senhän ei tarvitse olla kuin häivähdys, niin se on japanilaisen mielestä pinkki.

Kaunis kasvi, hieno kuva.

Kiitos :slight_smile:

se asuu makuhuoneessamme, siinä on nyt varmaan 18-20 astetta , ei siis kovin viileätä, vaikka ikkunoista varmaan vetää ;).Ennen minun Neot asui viileämmässä verannalla , ikkuna länteen, mutta ne eivät viihtyneet tai kukkineet siellä.Nyt ne viihtyy paremmin ,ikkuna itään,sekä kasvaa että kukkii.

Comparettia speciosaComparettia speciosa