AUH!!! Ihana!!! Senkin Kippo, tuonhan kuuluu olla MUN ansarissa! ;oD
Tuota on muuten yllättävän vaikea löytää tarhojen lavoilta. Minun speciosani meni toissavuotisen sairasteluni myötä, enkä ole onnistunut uutta hankkimaan. Macroplectron on vastikään vasta juurtunut palikalleen.
Miten olet hoidellut?
Täällä kukkii vain Epicattelya René Marqués Flame Thrower, nyt kommeimmillaan:
Tuijotin tuota kuvaa pitkään, Wau!
Kiitos kehuista:) Tuli viime syksynä Tiipapin järkkäämästä Orchidehusetin tilauksesta. (Kuopioon terveisiä, ettei palikalla kasvavilla ole kotilo-ongelmaa;) Menee nyt hankalaksi sanoa miten sitä on kasvateltu. Kolme kuukautta murjotti, sitten kasvatti uuden lehden ja lopulta puolentoista kuukauden kukkavanan kasvattelun jälkeen aukaisi vihdoin kukkansa. Itsehän tuo kasvoi ja mie vain parin päivän välein suihkautin hieman vettä juurille. C.speciosa kasvaa kaapissa kosteuden ollessa 60-80% - joskus enemmänkin. Tuntuu viihtyvän, kun juurtenkin määrä kasvoi lähes nollasta kolmasosaan koko kasvin biomassasta. Tykkään itse paljon C.speciosasta. Vaikean maineessahan se tosin on, mutta tuskin mikään “yhdessä yössä henkensä heittäjä”.
Voi kun nuo kaappikasvatit on sitten kauniita. Kyl varmaan jossain vaiheessa on pakko hankkia sellanen itsellekkin.
Nää tavis perhoset vallan jaksaa uutta kukkaa pukata jatkuvasti.
Tässä uusinta ketjun alussa olleesta Leptotes bicolorista, jossa jo enemmän kukkia auki. Vinksottavat miten sattuu.
Toiselle puolelle ei ole tulossa kuin muutama nuppu. Olettaisin, että olen kastellut sitä puolta vähemmän, valon määrä on kutakuinkin sama.
Vanda/Trudelia cristata, vähän raatona jo mutta kukkii kuiteskin, samoilla eväillä kuin viime keväänäkin…terveisiä ja kiitokset taas OMORIO:lle hyvistä ohjeista
Nää onkin sit ihan kaupasta kannettuja…nimetön vihertävä paphi:
ja tää oli niitä B.hausin peruja…tuoksuvainenkin
Peukutukset kaikille (kun ei mulla toimi) hienoja kukkia.
Laelia alaorii escura
Ujo piimä availee kukkiaan - Coelogyne speciosa ssp. incarnata. Alkujaan Ruissalosta.
Tässä Renanthera imschootiana x Renanthera monachica, tuli viime keväänä Schwerterin tilauksessa.
Punainen väri on huomattavasti intensiivisempi kuin R. monachicalla, joka vielä kukkii, mutta koska kukat näyttävät jo hiukan ikääntyneiltä, en raaskinut sitä lasikosta repiä tähän rinnalle. Tämän kukat ovat myös pienempiä.
Ja tässä kokovartalokuva, tämähän paloi pahasti viime kesänä, mutta eipä tuo ole tahtia haitannut. Lehdet ovat huomattavasti ohuemmat kuin kummallakaan vanhemmistaan.
nämä perhoset kukki jo talvella, aloittivat uudelleen
pikkuinen keikikin aloitti kukinnan
Syksyllä saamani pienenpieni Dendro teki yhden keltaisen kukan pääsiäisen kunniaksi.
Onko tämä Stardust?
Kyllä on sitten söötti.
Ihana pääsiäiskukka! Ja on Stardust ‘Chyomi’. Pahus kun ei tule itselle vastaan.
Uskokaa tai älkää mutta juuri tänään Stardust löytyi! Jei!!! Pikkuinen nobilehybridikokoelma täydentyy…
Ja sitten jäin miettimän kun Zygon pikkuisen alahuuli on niin erinäköinen… lieneekö kuitenkaan ‘Chyomi’? Onko enempi oranssin sävyinen?