Mikä orkidea kukkii huhtikuussa 2011

Mistä Sinä tuon sait hankittua?

Minun piti oikein tuoda kukkani tähän koneen viereen. Kukka on oranssiin vivahtava.

Tuo minun on Espoosta Entressen kukkakaupasta. 19,90.

Stardustejahan on useampi sortti, mutta Stardust 'Firebird’on kyllä selkeän oranssi. Tuo ‘Chyomi’ on sellainen narsissinkeltainen, oikein sopiva pääsiäiseksi. Esim. täällä on hyvin näiden kaupallisten nobile-hybridien kuvia http://www.dehoogorchideeen.nl/soorten.html. Kunhan toisivat Suomeen…

No hitsi, pitääx tästä lähtee rahjustaan Espoon keskukseen………

Tämä ei nyt ole ihan keltainen - ei ehkä ihan perinteinenkään pääsiäiskukka :slight_smile:
Sen myötä toivotan kuitenkin kaikille kaunista pääsiäisaikaa.

Dendrobium unicum

hienon värinen dendro!

Ascocentrum ampullaceum kukkii minulla milloin sattuu, usein monta kertaa vuodessa.

Ja pääsiäiseen sopien jotain keltaista, Dendrobium chrysotoxum. Ja tuoksu on ainakin mehiläisten mieleen. Nostin kasvin ulos aurikokylpyyn ja näyttää houkuttelevan mehiläisiä.

Dendrobium lindeyi toivottaa hyvää pääsiäistä

AUH! Ihana! Ton mää olen justiinsa hankkinut EBaysta. Kerro heti, miten sen kukitat!

Brassavola nodosa hybriidi,ostettu eBayista tuli noin kuukausi sitten pienen pienellä nupulla .Kukka on iso, noin 10cm, ei tuoksu.
Brassavola nodosa hybriidi

Ja peukutukset kaikille :slight_smile: mulla on myös kukkiva Dendro, lisänimellä “Phueng Lek” se hankittiin vuosia sitten yhteistilauksessa Schwerteriltä.

Kukat näyttävät samanlaiselta kun orkidean Dendr lindey…

Joku täällä kyseli taannoin, kuinka pitkään Cattleya mantiqueirae kukkii. En silloin osannut tarkkaan vastata, kun en pidä kukintapäiväkirjaa. Nyt voin sen kertoa, kun viimeiset kukat ovat juuri kuihtumassa: kymmenen viikkoa.

Kuvahan ei enää ole ajankohtainen, mutta ei-niin-kovin-kauan sitten (28.2.) puska näytti tältä:

Cattleya mantiqueirae

Mini Mark 

Phalaenopsis fimbriata, yksi nätimmistä perhosorkideoiden luonnonlajeista, aloittelee kukintaansa. Ostin aikoinaan Dijonin WOCista kuivana lättynä, kuten vähän aikaisemmin kukintansa aloittaneen P. floresensiksen.

Alun perin Ruissalosta kotoisin oleva Bulbophyllum lepidum, nykyiseltä nimeltään B. flabellum-veneris.

Eivätkä nämä pojat taidakaan olla pyhäkoulun kuorosta :slight_smile:

Tuoksu tuo mieleen kannoilla kasvavan lahottajasienen.

Restrepia brachypus (striata). 

Ja siis tuo Restrepia on trichoglossa ei brachypus, tarhan nimilätkä johti harhaan.

Psychopsis Mariposa

Toinen kuva P.Mariposa,

Dendrobium farmeri

Ihania…
Kyllä on mukava, kun saamme edes  täällä ihailla kauniita kukkia.