Mikä orkidea kukkii huhtikuussa

No joo, kommeempi partahan noilla Peijooneilla on! ;oD

Uudessa taloyhtiössä on kylmäkellari! Avot sitä Peijoonien määrää, kunhan sinne päästään taloksi… Siellä menee pihaistutukset uusiksi.

Tämä cymbidi kukkii miten milloin. Ulkona kesällä täysin puhtaan valkeana (huulta lukuun ottamatta), nyt sisällä keväällä pientä punervaa kauttaaltaan.

Hieno!

Toinen Phal. tetraspis kukkii ja tuoksuu.

On kaunis, minulle tuli juuri tuo Ruotsista. Mitä tuo punanen väri on.

Luonnon omaa kirjontaa :wink:

Rippen tetraspis on todella kaunis :slight_smile:

Noi epäsäännölliset viirut on ihan uskomattomia. Samalla tavalla kuin speciosan sieltä sun täältä putkahteleva punainen.

Cymbidini kukkii ensimmäistä kertaa

Ja tämä pikku perhonen

Tämä on jossain vaiheessa ollut nimeltään Cattleytonia Thai Pinky. Nykynimestä ei ole tietoa - ainakaan tätä ei näy rekisteröitynä. Se on yliherkkä kaikelle lannoitukselle ja tykkää runsaasta valosta. Terveisiä Orkidealle, jolta tämä on peräisin.

Minulla kukkii nämä

Yhdenkään oikeaa nimeä en tiedä 

Sen tiedän että tämä viimeinen on puikkokämmekkä ja eka on Cambria  

Kiitos Hari terveisistä. Vihdoin viimein Cattleytonia Thai Pinky kukkii. Kiva nähdä millaiset kukat siinä on. Upea kuva ja upeat kukat!

Tämän näköinen perhos kokoelma kukkii tällä kertaa. Tuo valkoinen korkeampi ei ole minun kukittama , se tuli meille valmiiksi kukkivana huhtikuun alussa.

Tää veenari aukaa hitaasti ekaa nuppuaan, jos joku tietää nimen olisin kiitollinen

Ei noille hybrideille osaa nimeä antaa, joukossa on useaakin lajiketta. Kaunis se on kuitenkin ja hyvinvoivan näköinen.

Niin aattelinkin törnrosa, ei väliä vaikka onkin nimetön kunhan on vaan hyvinvoiva.

Ei ihan vielä kuki, mutta nupulla. Dendrobium ? nupulla, muuta siinä kasvissa ei olekaan, siis ei yhtäkään lehteä. Ja Beallariassa ? (Sundae, kiitos ) on nuppu, äsken havaitsin, kun kanniskelin  orkideoita kasteluun altaaseen. Ja kukkii edelleen ( joulusta lähtien olleet kukassa ) pari tavis perhosta ja yksi pikkuperhonen, uusi kukkavanakin on jo kasvanut. voi tätä iloa. ( Ei liity asiaan, mutta  kun kaikki tuntuu tylsältä ja ihmiset epäluotettavilta, niin kasvit antavat ilonaiheita. )