Siirsin nuo edelliset viestit lumikuningatar-päiväketjuun, kun sellainenkin on
Tyrkkäsin ne tietenkin edellisvuotiseen ketjuun - tyhmä pää kesät talvet…
Oli sinänsä mielenkiintoista selata vanhaa ketjua: siellä oli monesta konkarista kuvia.
Lady Isabel oli minun mielestäni kaikkein hienoin esillä olleista orkideoista.
Voi järkytys! Monta viikkoa olen odottanut innosta piukeana Paphiopedilum hirsutissimumin kukkaa ja nyt se sitten on auki. Ja nyt sitten taas muistan, miksi en ole hankkinut papheja. Hirveän ruma kukka, ei voi mitään. Luulen, että tämä lähtee jollekin muulle kasvattajalle.
Ei minun mieleeni, ei
Hep On se kaunis, nupun kehittymistäkin oli hauska seurata!
Repesin Tiipapin viestiä lukiessa tuollaiset lihanväriset ei ole kyllä myöskään mun juttu. Nuppukuvista kyllä tykkäsin paljon. Lady Isobel on kaunis, onko vaikea?
On niitä melko nättejäkin Venuksenkenkiä…
…siis jos sattuu näistä tykkäämään. Paphiopedilum henryanum aukaisi hitaasti kukkansa viimeisen viikon aikana.
Minä kyllä tykkään melkolailla kaiken oloisista Venuksenkengistä, jokainen kaunis omalla tavallaan.
Annapas Tiipap tuolle vielä mahdollisuus - kukat eivät ole vielä täysin valmiita
No sitä minäkin tuolla toisessa ketjussa uumoilin, ennenkuin huomasin, että täällähän on laajempikin keskustelu menossa. Ei se mikään vieteri-ukko ole:)
Kippo, missä olosuhteissa kasvatat. Minulla on tuo, kerran siinä oli nupun alku, mutta ei kauaa.
Lämpötila nyt talvella, valoisuus, ja ja kaikki muukin.
Onko sinulla tuon “sisar” helenae. Minulla on, mutta ei kuki.
Guarianthe aurantiaca hehkuu auringonpaisteessa. Kasvi on viime kevään yhteistilauksesta ja jaksaa kukkia siitä huolimatta, että kesällä istutin sen uudestaan juurten osoittauduttua huonoiksi. Nuppuja on tulossa myös toiseen versoon.
Laelia jongheana tipo x alba
Laitoin OMORIOlle hoidolliset kokemukseni tuonne Paphiopedilum -ketjuun, jot’ei ne hukkuisi tänne “mikä kukkii” puolelle.
Miten olenkaan voinut unohtaa laittaa tämän silmäteräni: Phalaenopsis wilsonii, joka kasvaa Kiinan Yunnanin ja Vietnamin pohjoisosissa. Tämä kasvaa lähes lehdettömänä kuivana vuodenaikana.
Huoks, minun wilsonii meni etanoille. Toivottavasti viimeiselle perheensä edustajalle.
Tämmöisiä kuitenkin löytyy: Paphiopedlium Deperle. Hankitapaikkana Prisma, kuusi vuotta sitten. Kiltti ja hyvätapainen kasvi.
Prosthechea vitellina x Encyclia tripunctata (ehkä). Floresilta Tallinnasta vuosi sitten.
Yritin panostaa tähän kuningattareen kovasti, mutta valoa olisi ilmeisesti syksyllä kuitenkin tarvittu enemmän. Jotain kuitenkin syntyi näytetttävää.
Tämä se viis välittää, vaikka lasikon loisteputkista kaksi on sammunut ja yhä odottaa vaihtamistaan…
Vascostylis Thai Sky
Mummin Malesian WOCista tuoma pullotaimi Bulbophyllum Sunshine Queen, ei tänä vuonna ehtinyt lumikuningatar-päiville. Nyt kukat yrittävät mahtua samaan rinkiiin…