Mikä orkidea kukkii maaliskuussa 2013

Phalaenopsis cornu-cervin flava- eli keltainen muoto aloittelee uutta kukintahaaraa. Vasemmalla juuri oli tarttunut lasikkoon, vasta ihmetellessäni sille ominaista tuoksua huomasin sen. Olisin voinut irrotella sen kyllä hienovaraisemminkin.

V. Robert Delight ´violet blue´. Toinen kerta tänä talvena. Thai Sky´ni ei ole kukkinut kertaakaan, joten onnittelut Olivialle

Aika hyvin :slight_smile: Tässä sitä taas näkee, miten toiselle vaikea onkin toisissa oloissa helppo. Varmaan kymmenen muuta samassa paikassa kasvavaa vandansukuistani vain mököttää. Tuo Taiska on tosi laiskan kasvattajan toiveuni.

Täten tunnustaudun tosi laiskaksi kasvattajaksi .

Oiskohan täällä vielä joku kolmaskin…?

Ei. Me muut ollan niin ahkeria, ettei meillä kuki yksikään vanda.

Ihana toi Harin Prosthechea –Encyclia-hässäkkä!

Pleione formosana 

Kevätpäiväntasauksen aamuna kukkineet ryhmäkuvassa

Hieno asetelma Bonanzalla, vau!

Toiset ne vaan osaa nuo Pleionetkin.

Brassavola nodosa kukkii kahdella kukallaan - lehdessä on joitain "pilkkuvirheitä".

Peijooni viäkkö, ett ova kaik nii hianoi.

Mikä lienee Bonanzan oranssikukkainen kasvi? - Minulla on ihmeekseni Rlc. Luna Jaunen kukka edelleen paikallaan, vaikka se aukesi ennen helmikuun puoliväliä. Nyt se kyllä on rupsahtamassa. Kuka olisi uskonut sen kestävän näin pitkään, vieläpä lämpimässä auringonpaisteessa.

Mini Mark:

Mini Mark

Tuo Minimarkki on kyllä niiiiin ihana

Minulla Leptotes bicolor aloitti kukinnan.

Sainpa pääsiäiskukan: Dendrobium farmeri aloitti kukinnan. Vielä on kaksi kukkavanaa tulossa.

Voiko olla hienompaa pääsiäiskukkaa :slight_smile:

Minun pääsiäiskukka on Paphiopedilum deperle. Avasi viimein nuppunsa ja väri osoittautui tuollaiseksi kauniin vihertävä valkoiseksi.

Laelia jongheana alba
laelia jongheana alba