Mikä orkidea kukkii marraskuussa 2012?

Brassidium Spider Star ‘Toscana’

Isokukkainen Paphiopedilum hybr. avasi tänä aamuna kukkansa.

Hauskaa oli, että tänään kävi luonani orkideaystävä, joka toi minulle Madeiralta ostamiaan
kortteja.
Kuinka ollakaan, muka oli myöskin tämä…

Vahinko-ostoskin taas koettaa ansaita paikkaansa kukkapöydällä.Tämä kasvattaa kukkavanat alaviistoon, jos asialle ei tee mitään, nyt sain sen tukitikulla kasvamaan pystyyn.

Näyttelystä ostettu aika kovia kokenut dendrobium on kukkinut pitkään, kukissa ei mitään vikaa.

Viime keväänä jaettu Katleija labiata kukkii heikosti. Kesä ei ollut paras mahdollinen.

guarinthe bowringiana on myös keväällä jaettu kolmeen osaan.

Onidium Ornithorhynchum (Edellinen)

Dendrobium Nobile kukkii, tosin loppusuoralla, siksi en laita kuvaa.

Mummi hei. Onkohan toi Cattleya labiata, mulla kukkii parhaillaan täsmälleen samalainen Cattleya Portian nimellä

Labiata on yksilehtinen, Portia kasilehtinen (bowringiana x labiata)

Voi hyvinkin olla Portia labiata. Olen sen aikoinaan Kaisaniemestä saanut katleija labiatan nimellä.Yksi kukkivista bulbeista on yksilehtinen Nythän monet nimet on tarkentuneet.

Muistankin jonkun siitä huomauttaneen. Pitänee nimi oikaista , jos kukkii ensi vuoden näyttelyn aikaan.Muuten minulle on tärkeintä helppohoitoisuus ja kukinta. Kiitos oikaisusta.

Paphiopedilum philippinense var. roebelenii

Dendrobium lawesii on näitä risuista kukkivia, mittakaavassa 2-3cm.

Cycnodes Wine Delight

Ei näytä  minulla oikeinkirjoitus  onnistuvan…
Paphiopedilum-kortin alla tekstissä pitää olla "mukana" eikä muka… siinä on suuri ero…

Tämä kukkii ensimmäistä kertaa tilattu 1,5 vuotta sitten:) V.Manuvadee

Minulla kukkii  Dendrobium sulawesii x lawesii.  On samannäköinen kuin Harin lawesii.   Väri poikkeaa hieman, siinä ei ole oranssin häivähdystä.  Se ei myöskään ole risuinen, enemmänkin saunavihdan näköinen.  Edellisen vuoden versot ovat kyllä kaljuuntuneet, mutta tämänvuoden versoja on tullut niin paljon tilalle, että risut peittyvät.  Kasvaa kaapissa ja lähellä valoja, jonne siirsin sen, kun kasvu oli valmis.Samalla vähensin hieman kastelua.

Miun C. labiata kukkii ihan saman näköisenä.

Harilla vaikuttava papi!

Täällä meillä Coelogyne mooreana x usitana meinaa räväyttää: ensi kerran ikunaan kukkavanoja on enemmän kuin yksi, nyt käsittämättömät NELJÄ!  Pari niistä on saanut nuppuja jo aukikin:

Coelogyne mooreana x usitana

onpas ihanan värinen Coelogyne.