Sainpas tämän kiinni itse teosta! Tähän asti vasta siemenkodat ovat paljastaneet kukinnan.
Dimerandra emarginata
Aika lailla entisen Oerstedella centradenian, nykyisen Epidendrum centropetalumin kaltainen ruohomainen epifyytti. Kukka on lyhytikäinen ja varmaankin itsepölytteinen, koska en usko lasikossani elävän sen pölyttäjää - ainakaan en ole saanut ketään kiinni itse teosta
Herkän kaunis on hän.
Kiitos Olivia!
Yllätys numero kaksi teki sinisen kirjavat kukat. Ensimmäisenä ehtinyt löytyy tältä sivulta ja oli täysin valkoinen.
Tuo Vanda on hieno
Muutamat taimesta kasvattamani katleijat kukkivat tänä syksynä ensimmäistä kertaa. Ekana ehti Cattleya harrisoniana. Kirvat ehtivät hieman rypyttää sen huulta.
Tässä joukko nyt kukkivia taviksia. sekä ornitoglossum ja Stefan Isler selvisivät nippa nappa hengissä viime talven bakteria/sieni taudista joka harvensi rajusti minun orkideakokoelmaa
Yhteistilauksessa tullut Dendr.Nikkou kukki keväällä pian kotiuduttuaan muutamalla kukalla. Nyt on avautunut useampia kukkia.Kesän hän vietti ulkona.Väri on luonnossa enemmän purppurainen.
Rlc. (ent. Potinara) Creation ‘‘Summer Choice’’ on kukkinut jo jonkin aikaa. Epäilen, että kasvissa on jotain vikaa, lehdissä uusin mukaanluettuna on vaaleampia kohtia ja yhdessä kukista on parissa ulkokehän terälehdessä hieman ruskehtavaa ryppyä. Muissa katleijoissani ei ole ollut vastaavaa. (Kuvasta erottuva vaaleaksi kuivunut kohta on toissakesäinen auringonpolttama.) Kukat ovat myöskin sulkeutuneemmat kuin olen kuvissa nähnyt. Nämä eivät näköjään aukene tuon enempää. Siinä hän kuitenkin kukkii ja valoisaan aikaan levittää sulotuoksuaan.
Toiseen kertaan alotti kukkimisen tälle vuotta. Teki vanhaan vanaan pari jatkopätkää, tässä toinen niistä. Tämä tekee aina vaan muutaman nupun varren päähän.
Epicattleya "Don Herman" kukkii pienillä, suloisilla kukillaan ainoassa kukkavarressa.
Cattleya bowringiana coerulea
Tuntematon Dendropium
Sekarotuisella lukkikämmekällä kaikki kukat tänään auki, mutta siedettävän kuvan ottaakseni joudun odottamaan vähän valoisampaa päivää.
Miltonia avasi eilen joulunpunaiset kaksi kukkaa. Otan kuvaa kunhan kaikki kukat aukeaa, siinä on kaksi nuppuvartta. Se on aloittanut monena vuonna marraskuussa ja kukkinut pitkälle tammikuuhun.
Ihana Rhynchovola Jimminey Cricket
Masdevallia glandulosa aukaisi nyt yhtäaikaa kaksi nuppua. Neljä olisi ollut, mutta onnistuin katkaisemaan niistä kaksi
Cattleya Pink Diamond avasi ainokaisen nuppunsa. Tosin mietin, onko tämä Pink Diamond, koska nuo kolme ohuempaa terälehteä (en ikinä muista, kummat ovat sepalit ja kummat petalit…) ovat vaaleanvihreät eikä isommissakaan ole edes häivähdystä vaaleanpunaisesta.
Kaunis joka tapauksessa.
Bonanzan otos Rhynchovolasta on upea! Kerro vähän rehusta – taitaa olla aika pieni, mutta kukat isot? Hieno!
Masdevallia-hybridi pykäsi uudet nuput ja kukat. Viisi on jo auki, kaksi avautuu lähipäivinä ja viisi kukkavanaa vielä kasvussa lehtien alla
Upea masdevallia. Taitaa olla M. aquarius. Minun masdevalliani tykkäsi huonoa viime kesän hoidosta ja tekee hidasta kuolemaa.Kasvoi ja kukki monta vuotta, joten menköön orkideataivaaseen lepäämään.