Nimetön Catleya avasi ekan nuppunsa. Tätäkin sai odottaa 4 vuotta. Kyl mä olen niiin ylpee!!!
Angraecum sesquipedale ajoitti kukintansa sopivasti jouluun.
Cattleya Kupferprinz
Uskollinen, mutta välillä kovia kokenut Rlc. Alma Kee alkaa taas päästä vauhtiin.
Mulla kukkii eilen syntymäpäivälahjaksi saatu Paphiopedilum American Hybrid. Minun Oncidium myös tekee nuppuja. Toivottavasti tekee paljon kukkia…
Brassanthe Maikai kukkii 7 versosta 27 kukalla. Muutama nuppu on vielä avautumatta.
Tästä samalla onkin hyvä toivotella…
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille orkideaharrastajille!
Bonanza; missä sinun Maikaisi kasvaa? Lasikossa vai ikkunalaudalla?
Hieno!
Kiitos kiitos… Enhän minä tehnyt muuta kuin kastelin vaan. Maikai asustaa lasikossa. Vastaan pitemmästi Brassanthe Maikai -ketjuun, että tieto kasvini kasvatusolosuhteista löytyy jatkossakin helpommin.
Yes, hieno Maikai!
Tässä 12 kukkivaa, sesonki parhaimmillaan.
Hienoja, kyllä sulla on aina sesonki meneillään
Vau, miten upeita kukkia! <3
Ludisia kukassa
Tämän joulukranssin myötä mukavan joulun toivotukseni teille kaikille
Helokämmeköistä Coelogyne viscosa (ent. graminifolia). Valokuva petkuttaa: kukkia ei ole ihan purkin ympäri, mutta ajoitus on nappiin
Marraskuussa Viherpajasta ostamani Oncidium ei virallisesti kuki vielä, mutta tekee ahkerasti nuppuja.Eli kukkii varmaan ennen uutta vuotta (Oncidium on 2-vanainen)
Hyvää joulua toivottelee nimihirviö Rlc. Haw Yuan Gold "Yung Kang No. 2" FCC/RHS
Vielä kerran Laelia anceps x Cattlianthe Molly Tyler, nyt täysin kehittyneenä ja kiharat ojennuksessa. Sen myötä toivotan kaikille orkideaharrastajille rauhallista joulua ja kukallista uutta vuotta.
Minun kaksi ludisiaani eivät muuten ole hoksanneet olevansa joulukukkia, niissä on vasta pienet kukkavarsien nypylät, joista tulee kukat ehkä helmikuussa.
Jouluaaton kunniaksi alaoitti D. Berry Oda kukintaansa yhdellä avautuneella nupulla.
Kuvaa laitan vasta sitten, kun loputkin avautuvat, on tuo yksinäinen niin raasu kuvattava
Joulukukkana kaksi hieman erilailla värittynyttä Paphiopedilum Leeanumia. Insigne-tyylisessä on 5 kukkaa ja spicerianum-viirulla varustetussa kasvissa 1 kukka ja 2 nuppua. Spicerianum-väritteinen paphi on yksi pisimpään minulla kasvaneista orkideoista.
Näiden lisäksi Paphiopelilumeista kukkii Pinocchio alba, joka päätti vuoden kukintatauon avaamalla kukkavanan ensimmäisen kukan, sekä Dellaina alba.
Bonanzan kuva on taas upea ja kukat kauniit. Pidän etenkin vaaleampipurjeisesta versiosta. Kuva melkein samannäköisistä venuksenkengistä sai minut viisi vuotta sitten hankkimaan ensimmäisen orkidean - yllätys, yllätys, venuksenkengän.