Laitoin uuden otsikon, jotta ei tarvitse selata lähes vuoden näkymiä läpi.
Jos pienistä kasveista ei saa hyvää ryhmäkuvaa, niin ei se isommistakaan ole helppo, kun on vaikea saada kaikkia nätisti mahtumaan samaan kuvaan. Phalaenopsikset piti ainakin jättää pois.
Hyvä idea tämä kuukausittain eteneminen. Ja huolensa siis itse kullakin…ahdastahan tuossa näyttää olevan, hyvä kun pöydällä pysyvät. Voisitkohan noista katleijoista laittaa ihan omakuvat katleijaosastoon, näyttävät taas niin herkullisilta.
sirkkahelena, ovatko nuo keskellä reunalta alaspäin roikkuvat Gongora orkideoita? Lähikuvia ja tarinaa niistä pyytää vienosti hän Kiits etukäteen!
Onpa taas Sirkkahelenalla komea kukka-ilotulitus!
Kauniita, näissä silmä lepää sirkkahelena.
Lumikuningatarpienokaiseni kaksi kukkaa.
Rhynchostylis gigantea kukki joulukuussa ja kukkii vieläkin. Thaimaalainen luonnonlaji joka kasvaa kaapissa ja kukkii säännöllisesti. Ei vaadi mitään erikoistoimenpiteitä kukkiakseen.
Kasvaa reiällisessä saviruukussa, mutta on juurillaan kiinittynyt tiiviisti viereiseen orkidea puuhun(= omenapuuta).
Koneeni ei hyväksy kuvan kanssa tekstiä, joten se on aina erikseen.
Ehkä jo aamulla aukeaa täälläkin Lumikuningattaren kukat
Tämä kukkii nyt , aloitti kukinnan ennen joulua. Kun vain tietäis mikä se on..kertokaa ?
Oliskohan tuo joku Dendrobium nobile hybridi... kaunis jokatapauksessa!
Minun nimikkokasvini!
Dendrobium nobile hybridi (tarkempaa on paha mennä sanomaan). Samanlainen oli ensimmäinen orkideani, joka on kukkinut vuoden sisään nyt kolme kertaa. Ja se kasvaa villisti.
Nobile
Fleur ja Nobile,kiitokset nimestä, nyt kutsunkin sitä nobileksi Tuokin kukkii toista kertaa samana vuonna,katsotaan kukkiiko tänä vuonna vielä pari kertaa.
Eipä tuo pikaviesti toimi tänäänkään.
(Ei toimi, olen siitä kyllä ylläpidon kanssa tänään keskustellut. Hassua, miten sen käyttöön oppikin niin että nyt tuntuu vaivalloiselta laittaa viestiä entisellä tavalla. Mutta kyllä se siitä korjautuu.)
Joissakin ketjuissa toimii… joissakin ei.
Just sain kuittauksen, että pikaviesti toimii kaikkialla.
Paikallisella kirpparilla heitettiin vanhoja kuivuneita perhosorkideoja menemään ja tietysti nappasin roskapussista 6 kappaletta. Toiset vielä kukki näin kauniisti ja nyt ovat virkeitä, kun saivat vettä ja rakkautta
Kyllä roskisdyykkarin kelpaa.