Syyskuun kukinta alkaa tällaisella nimettömällä Cattleyalla...
...vielä lähikuva kukasta. En oikein tiedä, että onko tuo kaunis ja minun makuuni.
Thwaitesara Burana Beauty.
Phalaenopsis.
Toinen perhonen...
...ja vielä kolmaskin.
Dendrobium Spring Team ''Kumiko''
Komeita ovat jälleen Raakin kukkijat, mutta nimeltään tuo dendro on "unelma" eikä "joukkue" eli
oikea risteymäryhmänimi on Spring Dream. Lisäksi Burana Beauty on nykyisin Rhyncattleanthe
Täällä kukkii perhonen. Aika pienet kukat tällä kertaa. Mutta saa olla iloinen, että kukkii näin aloittelijalta:)
Kuva kyllä ei ole paras mahdollinen.
Raakilla on taas niin monta "rautaa" "ilmiliekeissä", että piti otta Buranaa…
Täällä Coelogyne mooreana x usitana sai sentään kakkoskukkansa aukikin, kun se ykköskukka putosi just ennen aukeamista – tietäispä taas, miksi...
Kas vaan - olen jostain suoraan vaan kopsannut tuon Dendron nimen ja täällä ei enää sitä pysty korjaamaankaan. :(
Tuon Buranan taas jätin ihan tarkoituksella, kun ottaa jo päähän nuo jatkuvat nimimuutokset. Täytyy pian ottaa käyttöön ihan pelkät numerot kukille, kun ei noissa muutoksissa mitenkään pysy mukana. Aina pitäisi muistaa kukkien nimilaput uusia ja näköjään vielä useamman kerran vuodessa. Ja kaikkien kuvien uudelleen nimikointi ja kansiointi ja sitten vielä kotisivujenkin päivitys nimien vuoksi!
Aika älytöntä alkaa tuo jo olemaan! :(
(Tämä kyllä olisi kuulunut jo tuonne Ärsyttää -palstalle, niin kuin sekin, ettei tämä palsta edelleenkään näy Viestipuussa!)
Ei tuo Mummelin kuva mikään huono olisi, ellei tuo kuvanpienennyssysteemi on siihen tehnyt tuota rasteria päälle. :(
Ruukkutarhurilla on tosi hieno kuva, mutta oletkin tainnut sen pienentää itse?
Näitä perhosia on enemmänkin kukassa, mutta laitan vaan yhden, että riittää useammalle päivälle kuvia. ;)
Raakki: tuoksuuko tuo valkoinen kattis?
Aika olematon tuoksu siinä ainakin toistaiseksi on, mutta minulla onkin huono hajuaisti.
Kevään yhteistilauksesta hankkimani Paphiopedilum lowiin ensimmäinen kukka on sitten valmis. Kirjan mukaan se kukkisi keväällä tai alkukesästä. Taisi tulla vaan hieman mutkaa matkaan kuljetuksen kanssa. Siinä ei ollut kyllä aihiota valmiina silloin keväällä.
Hoitoa käsittelevät viestit siirsin tuosta edeltä Hoitoneuvolaan.
Ja sitten taas pienikukkainen perhonen kukintansa alussa, että tulee kuvia palstalle. :)
Kauniita perhosia Raakilla! Odotan hartaasti että meilläkin viimeinkin kukkisi valkoset perhoset vaihteeksi....
(Tuntuupa pösilöltä laittaa Raakin kuvien jälkeen tuollainen kylppärikuva )
Tuo punainen on niin punainen ettei tällä kameralla saa sitä jäljennettyä.
Noita syvän tumman punaisiahan monet oikein etsivät ja sellaisen kuvaaminen on tosiaankin vaikeata missä valossa tahansa.
Minä olen nyt viime aikoina päässyt kuvaamaan noita kukkia ulkona, niin silloin niistä saa vähän parempia kuvia.