Tänne Kukkii -palstalle pitäisi laittaa kuvia koko ajan, kun sitä ei ole saatu vieläkään näkymään Viestipuussa. ;)
No onpas se valkoinen!
Ja kaunis!
Mitähän se Raakki taas jupisee, kun on saanut tuollaisen upean valkoisen röyhelökatleijan kukkimaan ;)
Sen sijaan - jos minulta kysyttäisiin - tuon buranan olisivat saaneet jättää risteyttämättä siellä Burana-tarhallaan, päänsärky uhkaa jo kun ajatteleekin, miltä siellä tarhalla näyttää...
Ja Ollie, hyvä että olet rohkeasti laittanut tuon "kylppärikuvan" - ihan mukavasti siitä näkyy ihailumme kohde. Emme me Raakin kuvien kanssa pysty kilpailemaan, mutta eipäs se ole tarkoituskaan - nautitaan niistä vaan!
Tässä sitten Brassanthe Maikai tällä hetkellä. Oli taas kiva palata kotiin!
Oikeasti ei ole noin vaaleanpunainen miltä lasikon valot saavat sen kuvassa näyttämään. Ylimmäinen kukkarypäs on juuri kuihtumassa, aika pitkään ovat kestäneetkin.
Ihan itse olen ostanut itselleni syntymäpäivälahjaksi tämän siitä yksinkertaisesta syystä, että se on upea. Oikeasti se on kyllä vähän tummempi kuin kuvassa.
Jonkinlainen vahinko tuo valkoisen Cattleyan kukinta vissiinkin minulla on. Kukka oli eteläikkunalla täydessä paahteessa ja jostain syystä uuden lehden ja kukkatupen päät alkoivat mustumaan ja leikkasin ne saksilla poikki. Olisikohan tuo sitten sen vuoksi pukannut nuo kaksi kukkaa. Ensimmäinen nuppu tuostakin kuivui pois.
Tuosta edellisen sivun valkoisesta perhosesta tykkään tosi paljon itsekin, kun tuollaisia pienikukkaisia on hyvin harvoin tarjolla lähes täysvalkoisina. Sen kukat ovat vain noin neljän sentin kokoisia.
Tuo itse itselleen ostaminen on ihan hyvä konsti, kun silloin saa varmimmin mieleisiään kukkia. ;)
Itse minunkin on täytynyt ostella kukkia - tosin olen aika paljon hankkinut ohikukkineita, jolloin on tullut vähän mitä sattuu. :)
Niin, varsinkin kun on syntymäpäiväkukka kyseessä...
Olivia, juuri niin =)
Tämäkin on tuollainen pienikukkainen Phale. :)
Tämä kukassa nyt. Tykkään tästä paljon.
Ja tässä yksi luottokukkijoista: venuksenkenkä-risteymä
Tämäntyyppiset hakkaavat helppoudessa perhosorkideatkin ;)
Minulla tuollaiset "luottokukkijat" kukkivat yleensä sydäntalvella. Hieno kuitenkin.
No nyt näkyy tämäkin palsta Viestipuussa, joten laitan maanantain kukaksi tämän Dendron. :)
Schwerteriltä yhteistilauksessa tullut Rodriguezia secunda. Nimi ei ainakaan tämän yksilön
kohdalla ole oikein osuva. Jo toinen kukinta kesän aikana . Mielestäni laatu on aivan kohdallaan
Timok Miten hoidat tuota? Onko kaapissa vai ikkunalla, minulle tuli myös, muttei ole kun kasvanut ja juuria työntää. Ihanan kauniit kukat.
Kaapissa joka on eteläikkunalla
Aivan upeita orkideoita teillä taitavilla kasvattajilla! Näitä kuvia kun katselee, haluaisi oppia orkideanhoidon jalon taidon. Ei pidä siis ihmetellä, että tällainen “tavis” näyttelyistä hankkii jonkun erikoisuuden. Jatkossa sitten huomaa, ettei sen uudelleen kukittaminen olekaan helppoa…
Tälle päivälle laitan kuvia pienikukkaisesta orkideasta, jonka nimi on tosi pitkä ja vaikea.
Miltonioides Schroderiana x Oncidium Ornithorhynchym.
(Toivottavasti tuo nyt on kirjoitettu oikein.)
Kukkavana...