Anthura gold pitää kiinni vielä muutamasta kukastaan
Täälläkin on kukassa P. bellina. Viisi kukkaa on kuukauden aikana kukkinut ja nyt on kaksi samaan aikaan. Minulla asustaa kaapissa.
Ihania nuo bellinat! P. violacean herkkä kaunes lumoaa todella, kuten myös bellinojen. Kukkaistuoksu on myös viehkeä. Violacea on tosi sympaattinen kasvi, on ehtinyt tulla jo muutaman kuukauden aikana tosi rakkaaksi.
Talvea silmällä pitäen olen suunnitellut jotain vesiastiaviritelmää ruukun alle, jotta lämmitysajan kuiva huoneilma ei aiheuttaisi tuhoja. Hienoa kuulla, että lähisukulainen on pärjännyt Kipolla noin hyvin ikkunanlautaoloissa. Nyt ei talvi huolestuta enää yhtä paljon kuin aiemmin.
Tänään oli auennut ensimmäinen kukka phal. equestris rosea -nimiseen orkideaan. Ihan pikkuinen kukka, otan huomenna vähän kuvaa ja laitan tänne. Ensimmäinen itsekukitettu, joka tullut “taimena”. Tää oli botorchilta.
Nyt tuo Burana avasi kukkia toiseen kukkavarteen...
...tässä kukat ovat alussa vihertävät, olisikohan tuo yhtään parempaa päänsäkylääkettä Olivialle? ;)
Uskomattoman upea tuo Raakin Burana. Minulla kukkii tällainen nimetön perhonen kahdella kukkavanalla.
Raakin Buranassa mahtaa olla melkoinen tuoksu =)
(minun burana ei tee mitään, ei edes kasva. Murjottaa vaan. Pelastusoperaation jälkeen, jäljelle jäi vain yksi bulbi.)
Myöntää täytyy, että on tuo Raakin burana laatukasvi
Ei tuossa Buranassa minusta mitenkään kova tuoksu ole, mutta kun oikein sitä haistelin, niin onhan siinä sellainen vanhanajan hajusaippuan tuoksu. :)
Kirjoitusvirhekin tuli näköjään edelliseen päänsärkylääkeviestiin. :(
Aerangis morena. Kargelta tullut kasvi
Kyllä mummilla riittää noita kukkivia!
Onkos tuo kuva jo otettu uudella kameralla? Minun kuvani siitä kokouksessa olleesta olemattoman pienestä kukasta ei onnistunut - se pitäisi kuvata hyvässä valossa ulkona.
Uudella on kuvattu. En vielä ole ehtinyt ohjeita lukemaan, mutta luen, jos ei muuten se pienen kukan kuvaus onnistu.Huomenna, huomenna sanoo laiska
Hyvä kuvahan tuokin on, eikä taida kovin isoja nuokaan kukat olla.
Tässä siis kokovartalokuva ja lähikuva kukista.
Voi kuin on kiva nähdä toisien orkideafanien kukkia! Ihania kuvia kaikki.Ne innosti minua näyttämään mitä täällä parhaillaan kukkii. Ja nyt kun sain hankittua uuden kameran niin pääsee aika lähelle kuvamaankin.
Ensin minun suosikki tällä hetkellä joka avautui eilen.Kevään yhteistilauksessa Schwerteriltä hankittu
Cycnoches loddigesii
Hups, pääsi pälasten pieni roskisautokin kuvaan
Tänään haluan vielä panna näytille minun kolmevanainen Coelogyne speciosa var salmonicolor jonka hankin Ruotsista Åkessonilta viime syksyllä.
Mukavaa, että tulee uusiltakin harrastajilta kuvia kukkivista orkideoista! :)
Ja tuo yhden kuvan systeemi on sikäli minusta mukavaa, että riittää laitettavaa useammalle kerralle ja päivälle. ;)
Tämmöinen raasku heräsi henkiin ja kävi kukkimaankin vielä! Se oli piemeässä nurkassa, kukkavanat leikattu pois kun sen löysin.
Vau, mikä Cycnoches-pläjäys Carmelitalla! :oP
Ja vitsi ku upea bellina Ipidixillä tuolla pari sivua aikaisemmin! :oP