Mikä pensas?

Ei kyllä näytä ainakaan minun hibiltä. Tuoksuukos lehdet miltään? Voisiko olla joku asteri?

Aika tuuhea se kyllä olisi purkkihibiksi. :wink:

Minusta se näyttää ihan ruukkukrysanteemilta, joka olis leikattu alas tai muuten menettänyt kukkineet oksansa.

Sain tällaisen oksan tunnistettavaksi. On siis pensasmainen (en ole itse nähnyt kasvia,vain saanut tämän oksan). Itse kun en niin ole näistä perillä, niin ajattelin teiltä kysäistä. Marjat/hedelmät pihlajanmarjan kokoisia ja aika näköisiäkin. Lehdet eivät, ja muutenkin on rotevamman sorttinen.

Marjan sisus tällainen

marjaomenapensas?

Puuvartinen toi on ja lehti tuoksuu kuin koivu

No, sitä minäkin vähän veikkailin, mutta mitenkään varma en ollut, kun en ole livenä koskaan nähnyt.

olisko kalliotuhkapensas?

Sehän se, Annaw, kiitos. Ei olisi kyllä kuuna kullan valkeana tullut mieleen. Mistä lienee paikalleen tupsahtanut, kasvaa kuulemma ojassa. Sanoin päivällä, kun sain tuon oksan, että kysäisen asiaa puutarhanetistä, ja arvelin, että kyllä täällä joku sen tietää. Ja niin siinä tietysti kävikin, kiitos. Lähinnä siksi heitä kiinnosti tämä, kun punaiset marjat pikkutyttöä houkuttivat. On siis myrkyllinen.

Ystävällä oli taas uusi tunnistettava, mikä pensas ?   Mulla ei raksuta yhtään.

Joku Weigela?

Heksu vois ollakin, mutta kun tsekkasin noita kukkia niin Weigelassa on kukat kellomaiset, tuossa kuvassa olevassa ei ole. Eikös se ole arka, tuo kasvaa aika pohjoisessa.

No hö

Heksu ja muutkin, yrittäkää pinnistää muistia :ö

Veikkaan kehtokuusamaa, lonicera involucrata.

Juuri samaa tässä googlailen, jotain kuusamaa koitan hakea :smiley:

Kiitos Korpikello, sehän se    kun tsekkailin noita kukkia tai oikeastaan varmaan siemenkotia, isontelin omaa kuvaani ja siellä näkyi vähän vihreitä palluroita tuolla sisällä. Googleolin ja siellä myös näkyi samanlaisia.

Kiitti myös Heksulle etsimisestä 

En ole varma onko tämä pensas vaiko puu mutta puretaan isoa istutusallasta ja siirrellään kasveja uusille paikoille. Keskeltä löytyi kolme tämmöistä maata pitkin suikertelevaa puskaa joissa on silmut kovaa vauhtia kasvamassa. Tunnistaako kukaan mitä tästä on tulossa? Itse en ole koskaan tuollaista kasvutapaa nähnyt. Pisimmät lierot kasvissa ovat noin metrin luokkaa (ainakin)

Lamohietakirsikka?