Tätä on tullut eri puolille paraatipenkkiä, itse en ole istuttanut. Tutulta näyttää, onko jalokiurunkannus?
Sitä olisin ehdottanut:)
Ikuinen kukka kun sen kerran saa tontilleen
Pitäisi repiä jalokiurunkannukset pois, paljon niitä alkaa olemaan joka paikassa.
Mikä tämä on? Onko edes perenna. Kannattaisiko heti myös repiä kompostiin. Kuvassa se on noin 10 senttiä korkea alku.
Joku kultapiisku vois olla, mutta en kyllä osaa sanoa.
Sitten kyllä myrkyt niskaan heti. Ei tuossa ole sellaisia kasvanut. Ajattelin että onko matitohorsmaa :)))
Voipi olla horsmaakin.
Pienistä versoista on hankala tunnistaa.
Mikähän rikka tahi perenna tämä mahtaa olla? Kasvanut tuossa jo viime kesänä, talvetinut tuolleen vihreänä. Vaaleat on nyt uutta kasvua. Lehdet aika kovat, nahkeat. Joutaako hävittää?
Minusta lehti näyttää päivänkakkaralta?
Oliskohan kurjenkelloa?
Annitainen eihän vois olla alppitähti?
Minä kans isorikkoa mietin, mutta mulla niissä on tosi sahalaitaiset lehdet.
Minulla on penkissä isorikkoa ja alppitähteä, ei ole sitä.
Kurjenkelloa ja tavallista päivänkakkaraa on kans, ei minusta oo niistä kumpikaan.
Annitiaisen kasvin lehtiruusuke muistuttaa hieman tähkäkellon lehtiruusuketta, mutta ei taida olla kuitenkaan se, Vai olisiko sinulla ollut sitä kasvamassa?
Tähkäkelloa ei ole ollu oliskii hieno. Mut tuo kasvaa siinä mihin laitoin täältä pentistä toissa vuonna saatuja esikoita. Oisko voinu tulla kylkiäisinä
On tosiaan saman näköinen kun tähkäkellon ruusuke?
No entäs tämä? Ei taida olla arvokasvi kun tuntuu tätäkin olevan ihan joka puolella penkissä. Ja ei, en tiedä onko edes perenna.
Googletin amerikanhorsman. On kyllä tutun näköinen rikka, ja joka puolelta löytyy. Mutta onko sillä tosiaan noin muhkea lehtiruusuke taimena, näyttää jotenkin kuuluvan ihan erilaiselle kasville?
Vieraslajisivulta löytyi runsaasti kuvia myös taimiasteella olevista kasveista. Kyllä ne samalta näyttää. Täytyypä huomenna ryhtyä keräämään niitä pois. Kiitos Valtsu!
Mikä keltainen kevään kukka? Ei talventähti, ei keltavuokko, ei mielestäni mikään leinikkikään. Siis mikä?