Mikä ruusu?

Mikä ruusu tämä on, ei mikään korkea ja leviää hyvin, kukkii juuri nyt  ?

Mikähän tämä kummajainen on? Minulle ei ole koskaan aikaisemmin tullut näin punaista vastaan.

kastehelminen - juu ei ole papulanruusu ainakaan

Santralin ruusu taitaa olla aika paahteisessa paikassa kun noin punastuu. Kiitos annaw, noita samoja näkee nyt siellä täällä ja minultakin saisi pikku juuriverson kun osaisin varmasti sanoa nimen, mutta toisaalta on se kaunis vaikka nimi ei olisikaan ihan varma. :slight_smile:

Tien vierestä kuvattu, vähän köynnösruusumainen, tuoksusta en tiedä, siinä vieressä oli rugosaa tuoksumassa, enkä arvannut könytä ruohikkoon.Näkyy kukkivan toisen vuoden versoilla ja piikit olis vähän taaksepäin ja melkoiset.Ihastuin tohon kaksiväriseen kukkaan joka näyttää vähän punalehtiruusulta.
Tämän tapaisia olen nähnyt enemmänkin aivan haalean vaaleanpunaisilla yksivärikukilla.

Saattaspa olla koiranruusua (R. canina).

Minulla vuosia kasvanut köynnösruusu, tai ainakin hyvin pitkät ja rennot versot omaava laji kukkii nyt ensi kertaa. Kukat ihan hennon vaaleanpunaiset, jossain vaiheessaan liki valkeat. Yksinkertaiset mutta melko isot kukat. Tuntuisi kukkivan toisen vuoden versoilla kun aiemmin olen unohtanut suojata eikä kukkia ole näkynyt…

kiitos, ruusufriikki, niinpä saattaiskin, en ole tiennyt että se on noin köynnösruusumainen, kun usein kuvissa on vain kukkia.

Mikähän tämä ruusu on nimeltään? Oli jo minun tullessa tänne 40 vuotta sitten.

Tässä vielä nuppu.

taitaa olla suviruusu, lehdistä päätellen.

Kiitos, annaw. Ei ole ollut koskaan virallista nimeä.

Mikä olisi tämä keltainen ruusu, joka yllätti minut- kesken kärsäkkäiden- tuon taimen ehdin myrkyttää ajoissa ja ensimmäistä kertaa tässä vanhassa puutarhassa näen sen kukkivan!. Tämä oksa antaa minulle voimaa hoitaa muita ruusuja. Niin kaunis oli kukinta! Ja yllättävä väri. Nyt tajuan että ehkä kärsäkäs on täällä oleskellut jo pitkään ja syy ruusujen kukkimiseen
on joku muu kuin hoiva ja lannoitus! Olisi kiva löytää nimi tälle vanhalle unesta heränneelle ruususelle!

villikko,oiskohan ruususi Viljaminkeltaruusu?

Tästä ruususta on nimilappu hukkunut,enkä tiedä mikä on? Olen yrittänyt puoli päivää selvittää,mutta en saa mitään tolkkua, kukkii nyt.
(huono kuva,sori)

villikon keltainen vois olla persiankeltaruusu, riippuu kukan hajusta.

Mille persiankeltaruusu tuoksuu? Kyselee nimimerkki toinenkin nimettömän keltaisen ruusun omistaja.

edit. Onko jompi kumpi köynnöstävä? Sain omani Turun taimivaihtareissa Kuralassa vuosi - pari sitten joltain ja en laittanut nimeä ylös. Jos antaja huomaa tämän, voisiko kertoa nimen?

Mikähän vanha ruusu tämä voisi olla,se on ollut minullakin jo 35 vuotta ja sitä ennen ties kuinka kauan sielä mistä sen sain.Leviää juuriversoilla,tuoksu hyvä,mieto.Piikkejä aikalailla.

Lisää kuvia samasta ruususta.

Minette, eli mustialanruusu on aikalailla tuon näköinen, ja säilyy vuosikymmeniä oman onnensa nojassakin.
Muoks.Näin vain ekan kuvan ennen arvaustani, ja siinäkin jo kukat oli ehkä hivenen tummat Minetteen.
Noi muut kuvat nähtyäni, ei se taida se olla.