Ostin tänään pieniä sipuleita, nimi oli Triteleia Queen Fabiola. Onko kukaan kasvattanut,säilyykö talvea ulkona ?
Satues, ei säily ulkona talvea, kesä ruukussa pihalla ja syssyllä sisälle.
Kiitos malvankukka, viedään sitten sisälle, jos syksyllä muistetaan, katsotaan ensin minkälainen se on, kannattaako säilytellä
satues, minulla on ollut brodiceaa kaksi kesää ulkona. On selvinnut ilman ongelma, joskin ei ole runsastunut. Todella kaunis kasvi, kukkaterttu hieman laukkamainen. Kasvupaikka kannattaa harkita, sillä kasvit ovat hentosia, etteivät häviä muiden kasvien joukkoon. Kuva 12.7.07.
Merlin, hyvä tietää, varmaan ne muutenkin jäävät ulos talveksi, on niin paljon muita viemisiä kellariin. Heitän havuja päälle, jospa säilyisivät meilläkin.
Mikäs tämä on? Muutimme taloomme vasta viime vuoden loppukesällä, joten noviisina en tunnista vielä kaikkea!
Meillä kukkapenkissä samanlainen ja jotain pikkuista tulppaania ne on, mutta en muista mitä.
Tuli mieleen timanttitulppaani… En tosin tiedä onko sellaista edes olemassa.
Kukka on vaaleankeltainen meillä ainakin.
Tulppaanin lehdiltä nuo kyllä näyttävät, mutta ovat paljon pienemmät ja hennommat. Sopisivat kyllä olemaan joitain baby-versioita. Kukka-aiheita ei ole vielä lainkaan näkyvissä. Aika siis näyttää ja toivottavasti kukkivat, ettei tarvitse lajimääritystä odottaa monta vuotta
Juuri tänään katselin, että sieltä maasta ponnistavat Tulipa greigii ´Red Riding Hood´. Lehtien kuvio on aivan samanlainen. Tämä tulppaani meillä tosin on hyvin matala, lehdet leveät ja kippuraiset. Olisivatko kuitenkin samaa sukua? Tässä kuva viime keväältä, kuvattu muuten 17.4., joten olemme myöhässä viime vuoden kevääseen verrattuna.
Kiitos, Merlin! Jännityksellä nyt odotellaan. Nuo lehdet on näkyneet jo viikkokausia, mutta kukkia ei vielä kuulu.
Tätä veikkattiin ensin ìdänsinililjaksi`,silloin ei ollut muuta näkyvissä kuin pienet lehdet. Olisiko jokin ´krookus`kuitenkin?
Ei ole, vaan tulppaani. Olikos tuo nyt tulipa tarda, vai sylvestris?
Luullakseni tarda, parvitulppaani:) Sellaisina minulla on tuon näköiset ostettu.
Kiitoksia A.i.k.a ja Inki! Tuo on eteisen kuistilla purkissa,ulkona olevat eivät vielä kuki.
Istuttelin viime syksynä, mikähän lienee? Pussi tietenkin laitettu roskiin.
Minulle tulee mieleen koiranhammas, voisiko olla?
Jotenkin tuntuu tutulta nimi, voipi vaikka ollakkin.
Minulla on samanlaisia lehtiä ja luulin, että sieltä nousee tulppaaneja. Nyt kun kuulin tuon Koiranhammas-nimen niin tajusin, että sellaisia ainakin istutin viime syksynä johonkin.
Tunnistaako kukaan tätä lajia? Mielestäni näyttää ihan scillalta mutta väri ei täsmää, voisiko olla joku värimuunnos? Kannattaa istuttaa ja jättää merkkaamatta mitä on istuttanut.
Voisikos tuo olla pinkki kevättähti ?