Mikä sipulikasvi?

Sehän se voisi ollakin. Nuo kukat hiukka hämäävät kun eivät ole ylöspäin kääntyneet, mutta tuntuvat avautuvan muutenkin suht hitaasti. Josko ensi viikonloppuna olisivat tunnistettavissa.

Posliinihyasintti voisi olla, kun kukkia on ryhmänä - sen kukat ovat kyllä selvästi pienemmät kuin kevättähden tai scillan…

espanjanskilla?

Kuva on todella surkea, kamerakännyllä en saanut tämän parempaa aikaan. Mutta tunnistaisiko joku tämän? Sipulikasvi on mielestäni.

Minulla on samoja, ja muistelen, että olisivatkohan ne mun jotain kevätiiriksiä.

Minulla bucharankurjenmiekan (iris bucharica) alut näyttävät aivan samoilta.

Merlin, niitä ne ovat minullakin.

Kiitos tunnistuksesta, kyllä se tuo täytyy olla.

Selvisikö se Jolinarin pinkki kasvi ? Tässä muuten vertailuksi posliinihyasintti.

Googlettamalla tuota pinkkiä kevättähteä tuli ihan samannäköisiä kukkasia eli eiköhän se ole se.

Viime syksynä oli myynnissä pinkkiä kirjokevättähteä Pink Giant. Kukkii täällä Kotkassakin ainakin kahden ystävättäreni pihassa ja meillä myös. Varmaan sitä on myyty muuallakin.

Täälläkin oli ja ostin paketin, jossa parikymmentä. Kukkii parhaillaan ja aika vaaleaa se on, ettei ihan valkoista kuitenkaan.

En nyt tiedä onko tämä edes sipulikasvi, mutta josko joku osaisi tunnistaa?

Käenrieska? Jos lehdet ovat ohuet suikulat, on pikkukäenrieska, jos leveämmät, niin sitten isokäenrieska.

Kiitos nopeasta vastauksesta :slight_smile: Sehän se taitaa olla!

Ken on hän? Lehdet noin 25-30 cm korkeat nyt.

Jättilaukkaa muistuttaa aika lailla, kukat kyllä pian kertovat.

olen jo joskus aikaisemmikin kertonut että jättilaukka ,nupulla ollessaan muistuttaa pientä lipputankoa.minä kehuin naapureille että minä se asta puutarhuri olen kun saan lipputangonkin siementämään!!

Jepulis ja kiitos hymy Sehän se. En tunnistanut kun ei ole ennen mulla tuota ollut enkä ollut kuusalla mihin istutin silmän isku

Minkä ihmeen olen viime syksynä istuttanut mökin pihalle? Samaa korkeutta kuin tulppaaneilla, mutta kukkaset on samassa varressa ja krookuksen kokoisia.

Älkää kiinnittäkö huomiota rikkaruohoihin!