Kiitos Paulastiina! Tottakai se on Kriinumi. Turhaan siis odotan kukkavartta tähän kesään. Pakko kai viedä kellariin talveksi ja ne (4kpl) ovat niin pahuksen painavassa ruukussakin!!
Kun olen noita penkkejä kaivellut löysin tälläisen sipulin. Osaako joku kertoa mikähan siitä tulisi jos sen lykkäisi maahan?
Ekana arvaisin, että liljan sipuli.
Lilja, mutta mikä? tuli minullekin mieleen… sipuli on aika pieni, voisiko olla joku pikarililja?
Kiitos Annika ja Euffis, nyt muistankin siinä penkissä kasvaneen muutaman vaaleanpunaisen liljan. Minä pistän ton roskapussiin, niissä liljoissa oli niitä pirun kukkoja
“Pirunkukot” ovat siellä maassa odottelemassa uusia uhreja. Sipulin voi istuttaa muuallekkin!
Älä ainakaan pois heitä, kyllä se jollekin kelpaa. Ei ne kukot siinä sipulissa ole.
Me ollaan asuttu tässä talossa neljä vuotta, ja tänään vasta löysin tämän ihanuuden. Edelliset kesät se on tullut tallottua jalkoihin, kun kasvaa kulkureitillä. Onkohan tämä joku Scilla?
Näyttäisi vähän posliinihyasintilta? Tuo keskusta vaan näyttää vähän erilaiselta. Olisiko se valkoinen kevättähti, jollasen kuva oli tuolla posiinihyasintti -keskustelussakin…
Juu posliinihyasintissa on erilainen keskus. Pitää ottaa huomenna kuva posliinihyasintista, scillasta ja tästä uudesta löydöstä rinnakkain. piti jo, mutta akku loppui taas sopivalla hetkellä.
Ai, justiin ehdit muokata viestiäsi. Pitääpä käydä tutkailemassa. Kiitos
Kevättähdessäkin näkyy olevan erilainen keskus kuin tässä. Siinäkään ei ole heteet tuolla tavoin esillä. Scilla armena löytyi googlettamalla, se näyttää aika lailla samalta. Tai sitten meillä kasvaa vaan joku väriviallinen scilla
Oliskohan poljettu posliinihyasintti…
Mikäs sipulikasvi se tämä on? Viime syksynä istutettu. Mutta iso taitaa kukinto olla nupuista päätellen.
Yhden ainoan kerran minulla on persianpikarililja näyttäytynyt tuon verran, mutta ei sitten jaksanut kunnolla kukkia. Voisi olla siis Fritallaria persica.
Kiitokset, sehän se on.
Nyt tuli mieleen, että voisikohan tuo edellisen sivun kukkani olla persiansinililja?
Joku minua viisaampi osaa varmaan kertoa mikä sipulikasvi tässä olisi kyseessä. Ostin sipulit syksyllä ja löin maahan mutta sipulipussukat heitin kyllä surutta roskiin hetkellisen säilytyksen jälkeen. Luonnollisesti ajattelin, että kyllähän minä nyt muistan mitä olen kasvamaan laittanut.
Kuva löytyy siis täältä Linkki
Joku laukka ainakin, viisaammat tietää enemmän…
Mikä kasvaa laukan kaverina? Tuo sininen tuossa etumpana siis..