Ihan vahingossa lähti mukaan tämä miljuunakello, vaikka omia kasvatuksiakin on riittävästi.
Havina, näyttää samalta, kuin tuo minun viimekesäinen, joka nyt kukkii…

Täällä sitä kukitaan kilpaa. Ylempi on viime vuotinen, alempi oma kasvatus pistokkaista.
Tyhmä kysymys, mutta saako niitä siemeniä kerättyä kukkineesta miljoonakellosta? Kun katselen omia (kaupasta ostettuja) miljoonakellojani, niin kukittuaan kukka kuivuu ja putoaa pois, mutta mitään siemenpalkoa ei näy missään.
Kyselin samaa petuniasta joku aika sitten. Kaikkiin ei kuulemma tule siemenkotaa. Kun sen kukan kuihtuneet terälehdet nyppää pois, niin siihen jää osaan sellainen patti. Siihen pitäis siemenet kypsyä. Ei oo ainakaan mulla näkyny mitään edistystä patin kohdalla…
Se siementen kehittyminen on hidasta puuhaa. Jos siinä on sellanen selkeä patti, niin kyllä siihen hiljalleen siemeniä tulee… Minulla vain oli ongelmia läytää se siemeniä sisltävä siitten uudelleen, niin paljon on niitä kukkaphjia siinä. Sitten kun siemenet valmistuu, on tosi ovelaa ehtiä niitä poimimaan, niin nopeaan putoaa… Oisko jokun juttu, jolla saisi metsästettyä niitä?
Joillekkin kukille ajattelin viritellä paperisen muffinssivuoan kukan alapuolella. Harmittaa kun on odotellut siemeniä, ja sitten en onkin pudonneet. Kuulostaa hassulta, mutta jospa se toimis. Johonkin taakse virittelis muutaman vuoan, niin ei näytä tyhmältä. Kokeilu ![]()
Olen myös “ommellut” sukkahousuista mini-pussit. Langalla kiristää kiinni. siellä ne sitten valmistuu ja sen pussukan siemenkotineen voi sitten napsauttaa pois, selvitellä sitten vaikka lautasella…
Oltiin reissussa ja sillä aikaa miljoonakello-lumihiutaleamppelini pääsi kuivahtamaan ja nyt se on täynnä kuivuneita kukkia. “Terveitäkin” on muutama joukossa. Onko amppelo vielä pelastettavissa ja miten?
Kunnon kastelu, sen ruukun voisi vaikka upottaa veteen niin että kastuu perusteellisesti.
Tämä oli aivan henkilaita juhannusviikolla ku sen alesta ostin, mut ei oo ennää. Hyvä minä ![]()
Miulla se on ihan henkilaita vieläkin…ei ees yritä kukkia.
Varastin ystäväni Miljoonakellosta pistokkaita, juurrutin ne ja nyt aukes eka kukka
Juurrutitko vedessä vai mullassa? Kun mulla on molemssa amppeleissa kuolemassa toinen puoli, ni vois uudistaa sen tuolla tavalla.
Mullassa
juurtuvat tosi helposti multaan tökättyinä
Minulla onkin ihan pistokkaista kasvatetut Miljoonakellot. Yhden, tai kaksi jätän sisälle talveksi, keväällä varhain sitten niistä pistokkaita… No, liian puutuneet ei minulla ole onnistuneet…
Jokos miljoonakellosta tohtis rapsia pistokkaita ?? Tarkotan lähinnä että kuis suureksi ne kerkee ennen kesää? Miulla on tuo talvehtija kyllä semmonen iso risukasa ja roskittaja että huh. Eka kertaa häntä talvetan, mutta kun on turhan laaja versio.