Mimo-san:in maailma

Ihanaa kun tulee kevät, pääsee laittamaan ihan ENSIMMÄISTÄ IHKA OMAA pihaa ja taloakin siinä samassa pitäisi kuntoon laittaa hymy Saas miten käy kun kesä tulee pomppivaa naurua

Tässä etupihan pensaat jotka pitäisi siirtää pois keskeltä pihaa. . .

Ja tässä toisesta suunnasta. . .

Nuo pensaat siis ovat vain ja ainoastaan tiellä… Autolla kun peruuttaa talon edestä pois niin aika usein joku oksa onnistuu naarmuttamaan autoa… Argh :slight_smile:

Pihallamme tien viereen oli istutettu puu sähkölinjojen lähelle. . . kieli ulkoa

Ja jos oikein tarkkaa katsoo kuvaa. . .

Näkee siinä vielä tukipuutkin jotka ovat "kasvaneet" puuhun kiinni. . . pomppivaa hymyäpomppivaa naurua

Etupihallamme kasvaa muutamia isoja koivuja, jotka ottavat sähkölinjoihin kiinni...

Tuon pensaan taustalla näkyy suurimmat koivut. . .

Kaikki pihamme pensaat ovat niin "sotkuisia", että harottavat joka suuntaan. . . Meillä on myös lippitanko jossa ei ole narua pomppivaa hymyä

Meillä tuo lumi on ihan hyvin alkanut sulaa, mutta takapihalla vielä sitä jonkin verran on. . .

Meillä on kaksi noin komeaa kuusta pihalla.

Tuo keinu oli pihassa kun tän talon ostimme, mutta en tie kuinka hyvin se "toimii" tai onko edes ehjä. . . naurua Ja älkää kysykö tosta pressusta... Se on edellisen asukkaan joku oma viritelmä. . . naurua

Sulla on Mimo-san hyvinkin sama lähtötilanne, kun mullakin oli muutama vuosi sitten, kun tähän muutettiin ja siis edessä on vanhan pihan kunnostus omaan makuun sopivaksi. Kiva saada tänne palstalle joku “kohtalotoveri”, jolla ei myöskään vielä ole valmista pihaa, mitä esitellä! Milläs vyöhykkeellä majailet? Me asutaan nelosella. Sulla tuleekin olemaan mielenkiintoinen kevät, kun katselet mitä kaikkia puutarhastasi jo löytyykään!

Kivakiva uusi piha! Ja Meiramin kans samaa mieltä että kiva nähä miten vanhasta ehkä heitteilläkin olleesta pihasta väsätään omaan makuun passaava puutarha! Onnea matkaan ja jään oottamaan uusia kuvia :smiley:

Meirami asun Satakunnas mut en sit noist vyöhykkeist tiedä… :slight_smile: Juu tosiaan tulee mielenkiintoinen kevät, sen verran tien et täs pihas on noita sinivuokkoja kasvanut viimevuonna :slight_smile:

Juu tosiaan heitteillä ollut… Nurmikenttäkin oli enemmänkin heinäpelto, missä myyrät on ihan vapaasti saanut temmennellä… Kiva kiva siitä sitten aloittaa… Pusikoita joudutaan tosiaan poistaa ja siirrellä rajalle näköesteeksi… :slight_smile: Mut melkein ensimmäinen “iso” työ on että aidotaan tämä tontti kun naapurin koira käy mein takapihalla sontimassa aika laajallekin alueelle tuon koiran kettinki yltää… Uusia kuvia tulee sitä mukaan mitä jaksan/ehdin laitella :slight_smile:

Mimo-san. Sä oot II-vyöhykkeellä.

Tai siis tein piha…

Meidän rappusilla on kaksi pikkupossua, tyttö ja poika. . . Eli tuo vaalea olen minä ja isäntä taas tuo tummempi... Olivat niin söpöjä että oli pakko ostaa pomppivaa naurua (Olen riippuvainen ostamisesta, lähes aina jotain "ylimääräistä" tarttuu mukaan, kun "oli halvalla" tai ne oli vaan NIIIIIN pakko saada... naurua)

Ja kuvastahan huomaa että meidän eturappusetkin on vähän huonossa hapessa, tarvii siis nkin laittaa kuntoon... Mutta itse tahdon että ne tehdään puusta... Onhan se kauniimman näköistä...

Thanks, mut miten sen laitan ja mihin?? :stuck_out_tongue: Oot Tagetes kuitenkin “kokeneempi” Pentin käyttäjä… :smiley:

Tuossa on takapihalta tontin vasen sivu.. Tuosta myös huomaa missä kunnossa tuo meidän nurmikko on :)

Niin ja mitä kaikkea rojuakin sieltä löytyy… :confused:

Takapihaamme, hieman näkyy tuo edellisten jokin pyykkiteline... xD Josta tulee mun kasvihuone :)

Tuossa kokonaisuudessa tuo mun tuleva kasvihuone :)

Niin ja tuon tilalle tuohon tulee ISO terassi… Ja tuon ikkunan tilalle luultavasti ovi :slight_smile: Jotta ei tarvi koko pihaas kiertää… (Ikkuna on muuten WC ikkuna…) Ja sieltä ikkunasta näkyy äitiltä saama kukkanen… Mut nimeähän mä en muista ikinä varmaan :smiley:

Satakunnassahan minäkin, kylläkin täällä pohjoisessa ja vyöhykkeellä IV. Eli tagetes Satakuntaa voi olla useallakin kasvuvyöhykkeellä :slight_smile: