Minipasuuna, Iochroma, Acnistus

Mulla nää keväälliset taimet ovat niin pitkiä roikkoja että tekis mieli leikata. Jospa sitten haaroisivat keväällä.

Paulastiina, toit minulle keväällä pasuunan taimen, joka on nyt kasvanut komeaksi. Lehdet ovat tummemmat ja tuuheammat kuin omissa pasuunoissani. Muistatko, onko se minipasuuna vai mikä lie?

Eevastiina, jos oon semmoisen tuonut niin kyllä se on se tavallinen.

Latvoin toisen Iochroma fuchsioideksen ja kokeilen latvan juurruttamista.

ETSINTÄKUULUTUS: jos joltakin saisin palan iochroma australista lähtisi taju..... en tiedä mistä voisi edes etsiä. kuukkeloipaakas. ja kyllä, on brugmansian sukua.

Juu, on-on, ja sille oma viestiketjunsakin. Multa saat valkokukkaista “palan”, jos onnistun juurruttamaan. Ja siirrän nämä viestit ao. ketjuunsa.

herttinen, olisi pitänyt taas malttaa. on kyllä hieno. Mielelläni löytäisin sekä sinistä että valkoista. en tiennytkään, että sitä on valkoisenakin.

jutita, jos taas kauniisti hymyillen kysyn että onko sinulla sitä sinistä...sydän(kerro milloin tarvitset rahaa siitä kimpasta!)

Voi hyvä ihme, miten en ole tätä kasvia ennen huomannut?! pakko saaha…Mutta mistä? Siemenestäkö olette nuo kaikki kasvattaneet vai onnistuisiko taimia jostakin löytämään? Noi siniset… huokaus

tiedän tunteen, norma.kukkais pyöritystä

Voihan pirskatti! Löysin siemeniä täältä

http://www.chilternseeds.co.uk/chilternseeds/211/default/d/acnistus/genus/Acnistus

mutta liian myöhään...

Minulla on kaksi sinistä, voin lähettää pistokkaita myöhemmin keväällä kun leikkaan ne.

Heittäisitkö minua kenties yhdellä kalikalla?? :slight_smile:

Mollie, jos niitä riittää niin olisin halukas kanssa kokeilemaan.

mollie, minä kun ekana kyselin, olisinko myös jonossa?no-jaa

Ei näissä ole ollenkaan sellainen näyttävä kukinta kuin “oikeissa” pasuunoissa. Ainakin mun valkoisessa on aika mitättömän kokoiset kukat, eivät juuri näykään lehtien seasta. Jutitalta saadut kaksi muuta eivät näytä selviytyvän talvesta, joten sinisen paikka olisi täälläkin auki.

Valkoiseni on siemenestä kasvatettu.

Mollie: Jättäydyn pois jonottajien listalta - täällä lienee sellaisia jotka haaveilleet minipasuunasta minua kauemmin :wink: Ehkä sitten seuraavana keväänä…

hopeavillakko, en varmaan ole yhtään kauempaa himoinnut kuin sinä. ihan oli tämän aamun idea!naurua älä ainakaan minun takia jättäydy pois.

tuo hymiö oli pohtiva, ei tyytymätön.

Viherpeippo, järjen ääni supatti hiljaa korvaani, että nyt nainen malttia tai ens talvena ei autotalliin mahdu enää kuin kukkia... Auto nyt ei ole mahtunut koskaan, mutta siitähän ei puhuta :-)

Nyt uudestaan luettuani tuon edellisen viestini huomasin viittaavani sinuun Viherpeippo joka ei suinkaan ollut tarkoitukseni allapäin. Tarkoitin siis yleisesti! Mutta taas hyvä esimerkki siitä, että kirjoittaminen hankala taiteenlaji...

no hyvä, pelästyin jo että loukkaannuit...naurua