Pistetään mieleen ![]()
Kiva kiva =)
Missä vaiheessa kannatais minipasua latvo ovat noin 20cm pitkiä vai tarviko ees latvoa .
Tarpeesta en tiedä, mutta ensimmäisen kesän olen atanut kaqsvaa latvomatta.
Jos kiinnostaa juurtunut Iochroma fuchsioides niin laita hölöä.
Tottahan toki kiinnostaa
Laitoin hölöä...
Valkoinen australis kukkii ja sinisessäkin on nuppuja, joten kumpaakin sain siemenkylvöstäni.
Valkoinen kukkii mullakin. Just tässä pari-kolme viikkoa sitten aioin ruveta sitä silpomaan, mutta piti heittää se homma kukkelehtimisen takia. Ei sitä kukintaa kyllä voi näyttäväksi sanoa. Australis istuu ulkorappusilla tuulettumassa ja sinne kukkaan nippa-nappa mahtuu kimalainen pörräämään ahdistuneesti.
Minua askaruuttaa tälläinen asia minipasunasta ,eilen kun tein vähän järjestely muutoksia niin huomasin vaan että kukka oli aivan täynnä kuolleita kukkakärpäsiä,eritääkö pasuna jotain entsyymiä joka kupsauttaa noi kärpäset,otin vesiväri pensselin ja sudin raadot pois .
Onko nyt kyse oikeista kukkakärpäsistä vai “kukkakärpäsistä”? Itse en ole kiinnittänyt huomiota australikseni kukkiin, josko niihin on joku tuupertunut, mutta jos olisi, kai se olisi silmään pistänyt. Raili-45, onko sinun minipasuunasi sisällä vai ulkona?
Sisällä on ,vain iso pasuna on ulkona. noi kärpäset on pieniä mustia niitä mitä jatkuvasti on lennellyt ilmassa ,välillä noita pyörii tietokonen näytölläkin ,pöytälanpun kupun sisä reunoillakin on kärventyneitä kärpäsiä.laitoin oikein kuvankin tähän tu on kärpäs liimakartonki joka on kukkaruukkujen väleihin sioitettuna.

aika inhan näköistä noi pikkukärpäset juuri noita oli pasunassakin raatoina
Missä vaiheessa kevättä olette tavanneet minipasuunan siemenet kylvää?
ei niillä mitään kiirettä ole kun eivät ekana kesänä kerkiä kukkia.
pitääpä hakea ainakin toinen I.fuchsioides ylös. Äsken toin veripasuunan.
Aijaa, no voi harmi. Täytyy pitää se sitten huonekasvina eka vuosi. Onko kukaan kokeillut viljellä minaria hydrossa?
Mä kyllä muistelisin, että mun I. australis kukki jo ekana vuonna parilla kukalla - vai kultaavatko vuodet nämä kasvimuistotkin? Viime syksynä pääsi paleltumaan se mun valkokukkaiseni eli mulla ei nyt enää ole minipasuunaa.
lähteekö minipasuuna varen pätkästä niinkun isot?jos jollakin on ylimääräisiä.niin voisin kokeilla onneani.tietty maksan postimaksut ja /tai vaihtarit jos minulta jotain löytyis vaihtariksi!
ainakin lähtee lehdellisestä latvapistokkaasta.
Mullakin on nyt minipasuunan alku kasvamassa ja kyselisin teiltä viisaammilta, että voiko tätä kasvattaa valoisassa tilassa sisällä?
Tupu, tänään sinulta saadut pistokkaat pääsivät mietoon multaan. Kauanko siinä kestää suurinpiirtein, että juurtuvat ja lähtevät kasvuun? Ja pitäisikö laittaa muovipussi päälle?