Viherpiiperö, tuohon en valitettavasti osaa vastata kun omat olen aina juurruttanut vedessä, siinä juuret tulevat n.kuukaudessa.
Eli tuskin mullassakaan lähtevät nopeammin. En peitellyt muovipussilla, pitäisikö?
Minipasuunat ovat nyt tämän kokoisia, mahtavatko kukkia tänä kesänä ? Kiitos Tupu78 siemenistä.
Terhakan näköisiä taimia
Onko joku leikannut minipasuunansa näin syksyllä? Tosin vastauksesta riippumatta minun taitanee olla pakko leikata, että mahtuvat talvetukseen…
Matikki kiitos tiedosta, pitää tulla tänne, tuolta pasuunoiden joukosta, en hokannut että mineille on oma vaikka itse olen tänne kirjoittanut 
Hopeavillakko, en tiedä leikaamisesta, itse kasvatan ekaa kertaa siemenistä, ovat kasvaneet pituutta, mutta ei edes nuppuja ole näkynyt, mutta ehkä sitten ensi kesänä jos säilyy talven yli.
Kesällä katkaisin yhden varren ja se teki uusia haaroja, joten olis pitänyt leikata kaikki, nyt olis tuuheampi.
Onko sinun minisi kukkinut ?
Munkin tämän vuoden siementaimia, mutta jo toista metriä korkeita
Eivätkä ole kukkineet, mutta enpä sitä edes odottanutkaan… En ole katkaissut latvoja, mutta näyttäisi ainakin toinen pukkaavan haaroja useammankin lehden tyveltä.
Fuchsioidesista leikkelin muutaman pistokkaan juurtumaan. Muut värit olenkin heittänyt kaikki kompostiin.
Mun valkoinen minipasuuna kuoli talvella. Jos jollakin on ylimääräisiä taimia/siemeniä, niin olis kiva vielä kokeilla tämän kasvatusta.
Minipasuunan toin viileästä, siinäkin on silmuja varsissa, ei ainakaan ole kuollut. Mitä sille pitää tehdä, onko samanlaiset vaatimukset kuin tavallisessa pasuunassa ?
Mun minipasuunavainaat viettivät talvensa yläkerrassa kattoikkunan alla ja kesänsä ulkona, mutta ehkä se oli väärä tapa, koska niistä tuli jo entisiä.
Surkeasti on sinulla Paulastiina käynyt, kesän nuo oli ulkona ja talven noin +6 asteen lämmössä.
Minipasuunat ovat virkeitä. Juurtuvatkohan, jos noista ottaa pistokkaita ?
Kuinka muiden minipasuunat jakselee ?
Omani kasvaa ja kasvaa, eikä yhtään nuppua näkyvissä, jos ei tänä kesänä kuki, heitän menemään ![]()
Korkea on minipasuuna, mutta kukkia/nuppuja ei näy. Tavallisessa pasuunassa sitävastoin on parisenkymmentä nuppua kasvamassa.
-niina- ei näy mullakaan, syksyllä lentää koska ei kuki, se on ollut muistaakseni kolme vuotta. Olis kiva nähdä minkälaiset kukat siinä on .
Mulla oli myös tuollainen pitkä rojo, leikkasin sen poikki ja se alkoi haaroon, tuli pensasmainen. Latvat tökkäsin multaa ja nekin juurtui.
Olipa yllätys huomata minipasuunassa nuppuja. Kasvatin vuosi sitten siemenestä, typistin oksia syksyllä ja talvehti kellarissa lehdettömänä. Nyt on uusien lehtienkin tulo vasta aluillaan ja nuo nuput. Minulla on näitä kaksi, toinen on eri huoneessa nyt ja siinä ei ole nuppuja.

Hienoa Elojalaka, nyt nähdään minkälainen kukka siinä on.
Omani roimasin meneen, kun ei kukkinut kolmessa vuodessa ;(
Onko kenelläkään ylimääräistä pistokasta minipasuunasta? Vaihtariksi pelargonin, kärsimyskukan pistokas.
Virkistetäämpäs tätäkin ketjua… ruinaamalla
Onko kellään luovuttaa pistokasta, olen nyt saanut poltteen tähän kasviin…