Olisiko komeamaksaruoho?
Mikähän kasvi tämä on?
Auta minua tehtävässäni... Mitä kasveja nämä ovat?
1. raunioyrtti? 2. sinivuokko 3. vadelma???
Pikkukuviin ei tämän mummelin silmät enää riitä - se kakkonen on sinivuokko ja vadelmahan se kolmonen on… Eka kuva voisi olla imikkä…
Vai olisiko ykkönen imikkä??
Nelonen pikkukäenrieska. P.s. Modet hoi! Siirtäiskö joku mode nämä viestit johonkin "vanhaan" ketjuun...?
ykkösestä en ollutkaan ihan varma.
Siirtelin nämä tänne valmiiseen ketjuun.
minun mielestä ykkönen on lehtoimikkä
Hei,
puutarhaa on perustettu alusta alken nyt toista kesää. Muutama tulokas on "jostain" mukaan tullut, tunnistaisiko kukaan seuraavia:
kasvi, nyt kukkapenkin reunaan ilmaantunut... lienee rikkakasvi, mutta kivannäköinenhän tuo, kirjavat lehdet ja ihan näyttävät kukat. Näkyy leviävän helposti. Mikähän mahtaa kyseessä olla?
Pensas, tämän alkuperästä ei mitään tietoa. Alunperin ei tällä paikalla ollut, eli tämä on valinnut itse paikkansa ja kasvanut paikalleen viimeisen kahden vuoden aikana. Olettaisin että tullut täyttömaan mukana, tai voisiko siemenestä linnun kuljettamana. Korkeus tällä hetkellä n. 150 cm. Tekee jotain marjaakin (kuva). Jos kasvi on myrkytön, saa jäädä, jos myrkyllinen, saa lähtötuomion... tietäisikö kukaan mikä mahtaa olla hän?
Ensimmäinen on hopeatäpläpeippi, ei ole rikkaruoho. Ainakin minä kasvatan sitä innolla omassa pihassani
Hannali, laitoin sinulle yksityisviestin. Käypä lukaisemassa postisi
Toka on terttuselja.
Kiitos avusta! Molemmat ovat minulle ihan uusia tuttavuuksia, vaikkakin pikaisen haun perusteella tuo pensas ainakin lienee aika yleinenkin mökkipihoilla ja huussin nurkilla…
Mitä pirulaisia nämä on? Olemme laittaneet ihka ensimmäisen nurmikon pihallemme ja nyt näitä rikkakasveja tuntuu olevan enemmän kuin nurmikkoa
Samoja kasveja on joka paikassa minne tilattua multaa laitoimme, ei taida rikkaruohotonta multaa olla olemassa?
Peltotaskuruoho ja jokin savikka - ehkäpä punasavikka.
nyt ne on tunnistettu. Kiitos kalervo,guugletin noita nimiä ja savikka taitaa olla jauhosavikka, varsi täsmää. selvisi myös että sen siemenistä on joskus aikanaan tehty puuroa, pitäiskö kokeilla
En kyllä kumpaakaan savikaksi uskoisi. Jauhosavikka on harmahtavalehtinen ja lehtien pinta tuntuu jauhoiselta. Myös lehtimuoto on erilainen kuin noissa.
Ei ole jauhosavikka tuo alempi.