Mitä tänään syötäisiin (alkaen 1.1.2025 ->)

Päivällä loput keitosta. Illalla lihakääryle, äsken mustikoita ja rahkajogurttia.

1 tykkäys

Kurpitsasosekeitto.
Laiton palijon mukulaselleriä ja lehtikaalta,hyvää oli.
Kahtena päivänä nyt tätä.

1 tykkäys

Aamupuuro saskatooneilla Pulmupuolukoilla. Superteveellinen vaatii kaveriksi vähän sokeria ja hapokasta.

1 tykkäys

Meillä ei riittänyt perunamuussin jämistä enää kuin toiselle annos, joten "uhrauduin :yum: " ja höyrytin itelleni kukkakaalia. Mieshän ei siihen koske. Lisäksi molemmille pakkasesta jauhelihapihvit.

1 tykkäys

Täällä paistettua lohta, perunat, porkkanat, kananmunakastike ja salaatti. Jälkkäriksi kakkupohjaa, mansikkaa, jäätelöä, kermavaahtoa ja marenkia. Oli pakko ottaa reilun tunnin päikkärit syömisen jälkeen.
Nyt laskiaispulla mansikkahillolla ja kermavaahdolla.( Katsotaan kuinka vatsan käy.)
Illalla omatekoista perunasalaattia ja nakkeja.

1 tykkäys

Joko Kurppa vappua juhulii :sweat_smile:

2 tykkäystä

Sitä minäkin ajattelin että mitkä juhlat on meneillään keskellä viikkoa. Minä nukun tai torkahdan joka päivä syönnin jälkeen. Oon tehny sitä aina, ei tietenkään kun olin töissä mutta vapaalla kyllä.

Miesystävän luona aina kerran viikossa. Yhdessä mukava kokkailla ja syödä.

2 tykkäystä

Lämmitin eilen tähteeksi jääneet nyyttiperunat, kalkkuna rulla palat, kurpitsalaatikkoa ja säilyke punajuuria.
Jälkkärinä sharlotkaa ja vaniljakastike

2 tykkäystä

Mun on tehnyt monta päivää mieli uuniperunaa. Isäntä ei tykkää ja en oo viittinyt kahta perunaa varten uunia lämmittää.
No ystävämme Airi osoittautui oivaksi uuniperunan tekimeksi.
Pyöritin ne kaksi perunaa öljyssä ja suolaa päälle. Suoraan vaan koriin paahtumaan 180 astetta ka 45 minuuttia. Just hyvä sisältä lusikoitavan pehmeä peruna tuli, eli jatkossakin teen näin.

Kinkkumoso täytteenä.

5 tykkäystä

Mie tein pitkästä aikaa pyttipannua.

Spagettikurpitsaa kaheksi päiväksi.

Just tänään juteltiin ystävän kanssa uuniperunoista. Sanoi että meinaa kokeilla miten ne onnistuu airfryerissä.
Uunissahan ei tunti meinaa riittää. Oon kerran tehnyt joskus kauan kauan sitten.

2 tykkäystä

Ehdoton suositus. :wink:
Minulla ei ollut ihan suurimmat perunat, mutta isohkot kuitenkin.
Joku punakuorinen uuniperunalajike se oli.

Ja ihan ne tuli sellaiseksi, miten uuniperunan haluankin, että alkaa muuttua vähän pehmeän muusimaiseksi se sisus.
Pelkäsin, että ei tule kunnollisia, mutta Airi pääsi yllättämään minut.

Ohjeissa osassa lukee 35 minuuttia, mutta itse tykkään uuniperunasta ennemmin vähän jopa “ylikypsänä”, niin jatkossakin teen tuolla 45 minuutin kypsennyksellä ja sitten tietty kokeilee, että varmasti on kypsynyt.

2 tykkäystä

Ja en ikinä laita uuniperunaan mitään folioita, paras tulee suolattuna.
Rapea kuori ja hyvin pehmeä sisus. Foliossa ne turhaan vaan kiehuu, eikä paahdu.

1 tykkäys

Juustoinen broiskukeitto.

Ja jälkkäriksi suklaacookiet.
Minttusuklaa, tummasuklaa, valkosuklaa.

2 tykkäystä

Broilerikeittoa taas. Jälkkäriksi crakkereita ja luumuhilloa.

Savulohisalaattia :ok_hand:

1 tykkäys

Päivällä palapaistia ja perunaa. Iltapäivällä pienen tytön synttäreillä monenlaista herkkua. Illalla teen ruisleipähampurilaisen.

Uunilohta

Samalla tuli tattariohrapuuroa, uunijuureksia ja lasagnea.

2 tykkäystä