Leipominen ei ole minunkaan juttu. Sienipiirakkaa teen ja tämä syksynä mustikkapiirakkaa kaasugrillissä. Omenasoseen teossa iski pullahiirisyndrooma, tein pikaisen sekoittamalla valmiin piirakkataikinan. Enkä viitsinyt ruveta omenanpaloja asettelemaan riveihin ei taikina osaa kyllä tursota omenarenkaan keskeltä.
Kaalilaatikkoa,nyt on pikkusen ähky ![]()
Vielä oli grillikeli eli kanan paistileikkeitä ja sisäfileitä sekä maissia grillistä erinäköisten kasvisten kera.
Tein ison satsin kaalilaatikkoa. Parasta syysruokaa. Samalla tuli neljäksi aamuksi riisitattaripuuroa.
Tein eilen ison kattilallisen kukkakaaliporkkanasosekeittoa. Pakastin monta rasiaa.
Kaupassa oli käärylekaalia, saa ison satsin helpommin käsiteltävää ohutruotisena. Höyrytän ensin mehumaijassa pehmeäksi.
Mikä on käärylekukkakaali ? Tiedän kyllä sen normaali pyöreää litteämmän käärylekaalin, mahatko sitä tarkottaa ?
Mä keitin eilen porkkanoista ja perunoista sosetta, käytin nesteenä sitä niiden keitinlientä. Maustoin kuivatulla ranskanrakuunalla. Voi että tuli hyvää. Koska mulla on niitä porkkanoita vielä käyttöä oottamassa ja pitäis käyttää nopeesti niin aattelin että millanenhan koostumus sille soseelle tulee pakastuksesta sulattamisen jälkeen. Voko käyttää enää soseena sellasenaan (niinku perunamuussia ikään) vai muuttuuko koostumus niin että se täytyy muuttaa kerman kanssa sosekeitoksi ?
Tälle nyt kaipaisin vastausta koska porkkanat oottaa pilkkojaansa.
apua, aivopieru
Korjaan! Käärylekaali luki Smarketin kaalihyllyssä. Huomasin ne kädessäni iso kukkakaali.
Pakastettu porkkanasose on ok, eikös sitä myydä jouluma pakasteena.
Myydäänhän sitä. Mulla on siinä sitä perunaa myös joukossa ja jostain oon joskus saanu päähäni ettei peruna olis hyvä pakastettuna. Teollisesti valmistetut ruuathan kestää mut kotikokin yksinkertaset kokkailut on kai eri juttu ![]()
Kinkkukiusausta tuli tänään tehtyä, salaatin ja kasvisten kera.
Naruskan siikaa pannulla paistettuna,höyrystä potut ja porkkanat,viimiset herneet meni nyt.
Taas pöyvvässä kaikki omasta takaa ![]()
Kalapihvit, perunat, porkkanat ja kananmunakastike + tuoresalaatti. Jälkkäriksi juustokakkua.
Kinkku-fetapiirakkaa kasvisten ja salaatin kera lounaaksi.
Tein kokeeksi uunissa riisipuuroa. Se oli hyvän näköistä katsella mutta siitä jäi suuhun karvas jälkimaku. Kevytmaitoon tein sen. Outoa mielestäni.
Mie laitan aina uunipuuroon kuohukerman + vettä. Hyvää tulee.
Muistitko pestä riisit kunnolla? Minä liotan ensin vähän aikaa ja sitten huuhtelen monta kertaa.
Pikahuuhtelun vain tein. Tuli mieleen telkkuohjelma vuosien takaa. Siinä näytettiin riisin viljelyä ja ne riisit laitettiin kuivumaan asfalttitien reunaan. Siinä niitä sekoiteltiin jonkun harjan kanssa edestakaisin.
Yök..
En ikinä huuhtele.
Eilen paistoin meille välipalaksi kaksi pannullista muikkuja. Olipa herkkua.