Sulla on varmaan siellä onnellinen olo, autiolla saarella omassa mökissä lämmössä ja hyvän ruuan kanssa. Tiedän että mulla olis ![]()
Mies teki taas gurmeeta. Lidlin naudanlihapihvi, saman kaupan peruna-parsakaalikroketti, papuja ja parmesan-kastike. Tosi hyvää oli.
Mulle on luxusta, kun saan naudanlihaa. Yleensä meillä on aina hirveä tai peuraa.
Meilläki tänään gourmeeta,puikulapotut,sipulivoi kastike,pensaspapua,kurpitsapikkelsiä,aamulla veestä nostetut muikut ja ite tehty basilikapesto.Juomana Black Tower bubble.
Meillä ei syyä koskaan nautaa,nautitaan ku saapi syyä kalaa
Sitten jotain muuta kuin gourmeeta. Ostin eilen markkinoilta latvialaiselta mieheltä kaksiteräisen julienne-veitsen/kuorimen. Täytyy sanoa, että oli koko kierretyn alueen miellyttävin myyjä. Puhui ja kädet kävi, näytti kokoajan kuinka toimi. Ja toimihan se. Eli tein anopin syyssalaattia, hienonhienoa kaalisuikaletta (anoppi raastoi) ja miedosti sokeroitua puolukkasurvosta. Parasta siinä vaiheessa kun rapsii kuppia. Lisäks laiskan kokin pottuja ja jauhelihakastiketta.
Minä ostin saman kuorimen keväällä viron puutarhamessuilta, se on aika hauska.
Oli mukava myyjä tosiaan.
Makarooni-jauhelihamössöä ruokana ja jälkkäriksi vispipuuroa.
Meillä näytti kuin tulisi hyvä puolukkasato ja olihan niitä.
Mutta on lähes kaikki hävinnyt johonkin, en usko, että kukaan täällä aidatulla pihalla on käynyt poimimassa.
Ehkä rastaat on syöneet, kun ei tullut omenia, eikä pihajanmarjoja.
Tulikin hyvin kuohkea oikein lohkeava puuro. ![]()
Keit.perunat ja palsternakkaa, hirvipossupaistia ja kurpitsalaatikkoa.
Jälkkärinä omena - vadelmakiisseli ja vaniljakastike
Päivällä kinkkukiusaista. Nyt nautin kahvista ja porkkanakakusta saunan verannalla auringossa.
Iltaruuaksi broileripastaa.
Meillä tuo sama kuorin,ollu jo kolome vuotta,tulee ihana colesslaww esim ku saapi ohuita siivuja.Pätevä vehe ![]()
Ah taas tätä onnen tunnetta,kaikki omasta takaa
Paistetut muikut,puikulapotut,keitetyt herneet,uunikuivat tomaatit ja just poimittu Luteus paprika,nam.
Minulla ikuinen haave,että voisin ite tuottaa kaiken mitä syyään.
Kaalikääryleet ja juuresraastepihvit tuoreilla puolukoilla. Samoin tuntein kuin Karvari edellä ![]()
Tosin omavaraiseksi en haluu
Tykkään lihasta enkä vois tappaa ite kasvattamaani eläintä.
Niinpä se meilläki,ei halua tappaa eläintä.
Siksipä kalaa ja kasvista ![]()
Eikö kala ole eläin??? ![]()
Meillä syödään, kalaa ja lihaa.
En halua, enkä voi moralisoida ketään.
Tykäämme molemmista ja syömme sekaruokaa.
Yritetään kyllä syödä vähän eettisempää lihaa.
Lihakarja saa yleensä monessa paikassa elää oikeinkin kivaa elämää, vasikat saavat elää emänsä kanssa ja kulkea vapaana laitumilla.
Kasvatettua kalaa en halua syödä lainkaan, eli ei lohta meille.
En tykkää rehukalasta ja se kasvatustapa on hyvin eläintä kunnioittamatonta. ![]()
Broilerin kasvatuksesta ei viitsi edes puhua, silti sen lihan myynti on huipussaan.
Joskus täälläkin sentään sai ei tehokasvatettua vapaana kasvanutta kukonpoikaa, se firma ei ole enää olemassa entisessä muodossa.
Poro ja riista on hyvä valinta minun makuun, eläin saa olla omassa ympäristössään.
No,joo,mutta sen ”tappaminen” eioo sama asia ku ite kasvatetun elukan ![]()
Jotkuthan kasvattaa kanejakin ruuaksi.
Siihen en itse kyllä kykenisi, vaikka tuottoisaa ja helppoa lihaa olisikin. ![]()
Joo en moralisoi todellakaan kalojenkaan tappamista.
Ei minulla ole siihen varaa sekasyöjänä.
Useasti vaan ihmiset kommentoi , että en halua syödä eläimiä, kun niitä tapetaan ruuaksi.
Ja siksi syödään kasviksia ja kalaa.
Sillä vaan mainitsin, että eläin se kalakin on, vaikka moni pitää kalojen elämää vähäpätöisenä.
Nämähän on näitä jokaisen henkilökohtaisia mielipiteitä ja valintoja.
Täällä saa tottua näihin.
Minä kun leivon sen ehkä kerran kuukaudessa maksimissaan jotain.
Jos satun mielestäni saamaan jotain hyvää aikaiseksi ja laitan kuvaa tai reseptiä.
Saan heti palautetta että turhanpäiväistä vehnähuttua.
No joku muu leipoo yllin kyllin, niin saattaapi ollakin, oi kun ihanaa pullaa/leivonnaista.
En edelleenkään leivo kuin tosi harvoin ja sitäkin harvemmin viitsii esitellä tekosiaan. ![]()
En kuulu “piireihin” enkä tule koskaan kuulumaankaan.
Sinnikkäästi silti roikun mukana ja esittelen omia typeriä ideoita ja tekosiani. ![]()
tyhmä mikä tyhmä kun ei tajua lopettaa.
Hirvenlihapullia miehen pojan häihin, jotka on lauantaina. Laitoin sekaan vähän possua, ettei ole niin kuivaa.
Mie syön paljon lihaa, liikaakin.
Paljon syön minäkin lihaa, se vain on niin hyvää. Ja kalaakin syön kerran viikossa.