Mitä tänään syötäisiin (alkaen 5.1.2021 -> )

Tänään broilerileike, perunamuussia ja paist. vihanneksia.
Jälkkärinä omenalohkoja ja vaniljakastkke

Uunista otin juuri seuraavien päivien ruuan. Iso vuoallinen jauheliha kanttarelli vihannes perunasoselaatikkoa.

Eväänä oli vielä perunalaatikkoa. Illalla  porsaanleike uunijuuresten kanssa. Lohifilee savustumassa, siitä evästä seuraaville päiville.

Kalkkunanjauhis mureke sienillä ja sipulilla + pottumuusi …pakastimen tyhjennystä …taas jottei jää vanhenemaan tavaraa.

Meidän kylän Liha-Kala-kaupassa (kuinka onnellinen oonkaan että sellanen  ylpeydenaihe meillä täällä nyt on !) oli naudan luullinen kastikeliha 5.90 kg.  Tänään  söimme lihakeittoa, samaa huomenna.

Mussukka teki poronlihajuurespataa.Höyry pottu ja kasvikset

Seesamilohi, kukkakaalia, papuja, siitakesieniä ja wasabikastiketta. Unkarilaista valkoviiniä tykö.

Meillä kuuluu burgundinpataa olevan tulossa. En osallistu, pinkit potut ja herkkutatit sentään minun, ei tartte tölkkisieniä eikä kaupan pottuja. 

Pitkästä aikaa pizzaa :yum:

Eväänä lohisalaattia js samaa nyt illallakin.
Ei mitään mielitekoja, ihmejuttu. 

Vieraita oli päivällä niin tein tonnikala piirasta, kasvis muffinseja ja iriscoffee kääretorttua. Mies väelle iski nälkä luistelun jälkeen niin tekaisin kana nuudelia ,hyvin kelepas.

Mieheni touhuaa keittiössä. Jonkinlainen ”De Luxe” makaroonilaatikko tekeillä :question: :yum:
Ihanaa kun siitä riittää taas pariksi päiväksi ruokaa.

Läskisoosia päivällä.

Illaksi pinaattikeittoa kannmunalla.

Pinaatti-pekoni-uppomunapastaa. Mun suosikki, joskin melko rasvainen näin refluksivaivaiselle.

Minä pikkasen paastoan, kun tuli syötyä sitä pizzaa jonka itse tein. :yum:

Meillä eilistä porojuurespataa.
Sorry Kurppa,sullon tänään kyllä öklöttävät eväät.Molemmat minun inhokkeja :nauseated_face:
Muuten kyllä s6öt ihania ruokia :yum:

Pottumuussia, poronkäristystä, tuoresalaatteja …nam.

Lihamureketta vs-perunoilla, pippurikastiketta ja kasviksia.

Tattirisottoa suomalaisittain: kermaa valkoviinin tilalle. Kyllä kannatti kerätä ja viipaloida tatteja sormet rakoille sieniaikaan, paistaa ja pakastaa.  Tattikuutioista ei vaan tule oikea suutuntuma. Taas yksi syy lisää kasvattaa lehtipersiljaa, antaa makua hyvin.

- viininlehdet olin unohtanut rullalle pskasteeseen, mutta nyt “löysin”. Pääsen tekemään dolmaa, kesällä ei ehdi.

Uunimakkaraa pitkästä aikaa. Illaksi ehkä bstaattikeittoa. Pitäisi vähän keventää.

Minä oon syönyt parin kolmen tunnin välein tänään, pieniä annoksia. Aamupalaksi kaurapuuro mustikoilla ja tunnin kuluttua siitä banaani. Parin tunnin kuluttua lounaaksi 2 juures-sienipihviä ja täysjyväriisiä plus parsakaalia. Parin tunnin kuluttua  2 juures-sienipihviä, täysjyväriisiä plus herneitä. Normaalisti olisin syönyt yhtenä annoksena lounaaksi nuo, mutta nyt siis noin. Siitä parin-kolmen tunnin kuluttua lohta, täysjyväriisiä ja herneitä. Ja vastaavan välin jälkeen juuri äsken salaatintapainen eli kananmuna, pikkuisen sitä riisiä, puolikas tomaatti ja pikkuisen herneitä.

Mitähän sitä huomiseksi keksis, ei taida olla enää niitä juures-sienipihvejä pakkasessa jäljellä.