Mitä tänään syötäisiin (alkaen 5.1.2021 -> )

Mulla kiehuu just kaurajyväpuuro alku ruokakaurasta .

En jaksa nyt luumukeittoa väsätä, niin ehkä luumuhillosta nokare päälle ja kaneli-sokeria.

Valtsu, sä oot ihan hurmaavan ihana tyyppi !

1 tykkäys

Poronlihakeitto,aivan järisyttävän hyvää pitkästä aikaa,huomenaki tuota.

1 tykkäys

Pinaattikeittoa kinkkuleivän kanssa. Jälkkäriksi jogurttia kera vadelmien.

1 tykkäys

Lounaaksi lohta.
1000018837

3 tykkäystä

Ruokana kinkkukiusaus.

Jälkkäriksi mansikka, mustikka, herukkarahkaa.
Sekä kahvit ja macaronsit

2 tykkäystä

Kiitos Nuu myötämielisyydestä. En halua saattaa puutarhayhteisöä varaan. Muistutan siis K a n e l i n vaaroista:: Kanelin kumariini suurina pitoisuuksina aiheuttaa maksavaurioita. Kuitenkin Euroopan elintarviketurvallisuusviranomaisen mukaan ei ole huolestuttavaa, vaikka kumariini saisi yhden tai kahden viikon ajan kolmesta teelusikallista kanelia päivässä.

Erityisesti pienten lasten ei pitäisi nauttia useita kanelia sisältäviä tuotteita päivittäin. Eviran mukaan ”turvallisuuden kannalta ei ole huolestuttavaa, jos kumariinin saanti ylittyy tilapäisesti, esimerkiksi viikon tai parin ajan joulun tienoilla.

Nyt täällä on saksanhirvikäristys tulilla, Silavalla hölvättynä ja pottuvoita. Olutta ei suinkaan siihen lisätä, sehän juodaan, alkoholin väärinkäyttö on hyvin huonoa käytöstä keittiössä.

3 tykkäystä

IMG_0393
Uuniperuna savulohi täytteellä,chiansiemen näkkäri ja punaviini.
Hitsi miten oli hyvää :yum:

1000017797

Kalkkunan filerullaa, kurpitsalaatikkoa, puoli kuivattuja tomaatteja ja perunapaistosta.
Vähän kuoharia

Jälkkärinä kahvia pienten makupalojen kera.
Saltkissia suun huuhteluun. :blush:

1000017798

Tuo burfi oli kuin toffeeta. Ihan syötävää mutta mulle liian imelää. Isäntä tykkää makeasta joten hän toivoi toistekkii.

1 tykkäys

Päivällä kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa.
Äsken palapaistia ja muusia. Vähän punkkua ja jälkkäriksi vähän suklaata.
1000018864

1 tykkäys

Tönis, se burfi jota me syötiin intialaisessa oli enemmän tuon sun lautasella oikealla olevan oloista. Kuivaa ja hirmu lehtevää. Ei toffeeta ikinä nähnytkään.

Tai sitten se paikan omistaja erehtyi siitä mitä meille oli tarjottu jälkkäriksi kun sitä häneltä jälkikäteen kävin kysymässä. Ei hän heti sitä muistanut, olivat nähtävästi ottaneet jotain extraa pöytään tarjolle kun ne alunperin olleet jälkkärit loppui kesken. Mutta hän näytti mulle kuvia ja erikseen hänelle vielä kuvailin sitä mitä oli saatu, ja hän sanoi että se oli burfia.

No mä olen menossa sinne uudestaan yhden toisen yhdistyksen kanssa syömään, ja silloin meillä saattaa olla burfia jälkkäriksi. Ainakin yhdistys on sitä pyytänyt kun niin kovin kehuin. Katotaan onko, ja jos on niin mitä se on. Nyt sitten sillä kerralla häärään kameran kanssa.

2 tykkäystä