Moonlightin galleria - kaikenlaisia kuvia (V)

samaa olen ihmetelly, että heliotroopit ei kasva mihinkään. ehkä ne tekee juuristoa…

Tämän kevään eka. Krookus "King of Striped". Useamman vuoden ovat penkissä olleet ja nyt päättivät kukkia.

Taas pitää kukkapenkkejä kuopia Poistin penkin ulkosaunan päädystä ja laajensin toista penkkiä. Päätyyn laitan ruukuissa jotain yksivuotisia kukkia. Kaikki tavarat nätisti sikinsokin siellä täällä.

Kivikkopenkkiä olen myös vähän laitellut, mutta siitä kuvaa sitten kun valmistuu.

Voi kun on rauhoittava kuva. Tuo joki?tekee maiseman niin koskettavan kauniiksi. Kukkapenkitkin ovat vallan mainiosti mallillaan.
kiitos kuvista!
(tykkään niin näistä "maisemakuvista")

Kiitos rooset. Itse olen jo niin tottunut tuohon jokeen, ettei sitä tule enään ajateltua

Kasvihuone tänään

Petunioiden taimia tilasin tuolta Seemnemaailmasta, joten en tiedä noiden suomenkielisiä nimiä. Tässä ‘‘Zolotaja Rybka’’ kukkivat jo kasvihuoneessa.

Tänä vuonna ostin yhden paprikan taimen. Red Skin. Monena vuonna olen itse yrittänyt kasvattaa, mutta koskaan en ole satoa saanut (paitsi raakoja). Jokohan nyt tulis?!

Kivikkopenkki pari viikkoa sitten. Käytävien soran väri vaihtui, koska tähän pihaan ajettiin uutta soraa ja oli eri väristä kuin aikaisemmin. Tuohon minne piirsin punaisen pallukan pitäisi tulla vielä laajennusta, mutta kivet loppui kesken.

Kasvihuoneen ympärystää.

On sinulla mukavan lähellä tuo vesi,hieno paikka

Kiitos lumi! Siemenistä kasvattamani Tulikellukka on kukkinut jo jonkin aikaa Jalopähkämön lehtien seassa.

Kasvihuone juhannusaattona

Tuosta säleikön edessä kasvavasta vesimelonista ei taida tulla mitään kovin on pieni. Tänä vuonna en laittanut runkotomaattia ollenkaan. Vesimelonin vieressä rapealehtistä keräsalaattia. Amppelissa kaksi tomaattia Tumbling Tom Red ja Tumbling Tom Yellow. Hyllyllä Tomaatti Micro Tom, punalehtinen Basilika, Kähäräpersilja ja Ryytisalvia. Lattialla tuo Red Skin paprika ja pari epäonnistunutta omaa kasvatusta. Muut ovatkin kukkataimia.

Mahdottoman söpö tuo sinun pikku kasvihuoneesi!

Heippa tänne penttiin pitkästä aikaa. Kyllä on kesä mennyt nopeasti. Melkoinen touhu kesä ollutkin, kaksi parasta ystävääni viettivät häitä tänä kesänä. Toisissa häissä olin kaasona, joten kyllä on puutarhurointi hommat jääneet ihan toisarvoisiksi. Nuo ainaiset vesisatteet ovat vielä saaneet kukat ihan kärsimyksen partaalle niin on ollut inspis ihan hukassa.
Tässä kuitenkin jotain kuvia kesän varrelta:

kaunista!!!

Kesän kukkarunsautta Sikinsokin sitä ja tätä

Valkoinen isonolaana

Kukkaruukku kasvatukset on jotenkin niin epäonnistuneita tänä vuonna. Saaneet liikaa vettä niskaansa. No tässä yksi. Samettikukka "Carmen", Heliotrooppi joka vasta aloittelee kukintaa, Kehäkukka, lajikkeen piti olla matala 30-40cm. Nuo kyllä huitelee yli puolessa metrissä ja taitaa olla eri lajikkeita sekasin (köynnöstuki on 120cm korkea). Köynnöstuessa valkoinen mustasilmäsusanna, mutta jäänyt tosi pieneksi. Suskit kasvaa pienemmässä ruukussa joka on upotettu tuonne isoon ruukkuun.

Tämä on lähinnä sitä minkä näköisiä kehäkukkien piti olla.

Kaikki kolme kasvia ovat erilaisia.

Niin ja on ne suskitki siellä piilossa.