Sitten jotain muuta.
Ostin jo aikaisemmin kesällä kokeiluun pari ryhmäruusua (kun kerran halvalla sai ) Tosiaan kokeilumielessä, että saanko pidettyä hengissä talven yli.
Valkoinen La Paloma avasi kukkansa
Toisena punainen Erotica, mutta siinä ei nuppuja ollut.
Ensimmäiset tomaatit kypsyivät vihdoin ja kyllä oli hyviä Lajike Gardener’'s Delight. Kohta alkaa muissakin kypsyä.
Vielä kuva Kanarianköynnöskrassista
Olen myös kasvattanut joskus tuota kanariankrassia. Se on kaunis, kun se kasvaa suht. koht. hyvässä maaperässä puolivarjossa.
Kiva köynnös on. Mulla se on kasvanut lähes täysin varjossa, mutta kyllä yhdestäkin taimesta komea puska kasvoi. Tämä kuva otettu joskus viimme viikolla joten ei ole kukkia vielä auki.
Onpas tossa krassissa nätti lehti. Täytyy pistää muistiin:).
Tämä lilja kukkii aina tosi myöhään.
Sinitähtösiä
Tomaatteja on kypsynyt ihan mukavasti. Tämä yksilö teki painoennätyksen 300g lajike Golden Jubilee.
Hyvinhän sinulla tomaatit teki satoa!
ihmettelen noita Sinitähtösiä,upeita? ihan erilaisia kuin joskus mulla.
Sunnuntain sienestysreissu tuotti tulosta.
Kuutamo, ostotaimilla onnistuin saamaan tomaatteja. Tosin muutama oma kylvöskin tekee satoa. Nuo sinitähtöset ovat korkeaa lajikketta, jotalkulta penttiläiseltä oli siemenet kotoisin.
Lähetitkö sinä mulle niitä Matina tomaatin siemeniä? Eka raakile on punertumassa
Matinasta lähetin,juu. Hyvä kun onnistuit:)
kaino pyyntö:jos saat noista Sinitähtösitäsi siemeniä,niin sasinko niitä? vaihtureita on.
Tottakai saat siemeniä
Vielä jaksaa muutamat yksivuotiset kukkia
Aitoelämänlanka
Samettikukkia
Tosi ihana tuo uusi penkkisi ja kivet kruunaa koko komeuden… vai olisko se just siksi niin komee mun silmissä
On taatusti nätti ensi kesänä, kun kasvit pääsee kunnolla kasvuun.
Pitäisköhän pitkästä aikaa kurkistella tänne Penttiinkin. Pikkuhiljaa heräilis talvihorroksesta. Kohtahan ne kylvötki saa alottaa
Täällä on ollut pari päivää tosi lämmintä. Päivisin noin +6 astetta. Eilen raivasin lumikinoksen läpi polun tuonne rantaan ja huh siellähän oli ihan kevät.
Heittelin melkoiset läjät lunta penkkien päälle. Nyt mittari näyttää +1,5 astetta. Ei ihan vielä tarvis noiden penkkien tuolla tavalla esiin tulla.
Kylvöjä on tullut tehtyä tällekkin keväälle. Kasvamassa on petunioita, tulisalviaa, heliotrooppia, lobeliaa, tarhaverbenaa jne. Köynnöksistä keijunmekkoa ja vielä itämätöntä mustasilmäsusannaa. Eka kertaa noiden kasvatusta lähdin kokeilemaan. Jos eivät onnistu niin sitten kylvän viimme kesästä jääneitä päivänsinen siemeniä. Paprikat ovat tässä vaiheessa:
(Pahvilaatikkoseinämä suojaa kissojen hyökkäyksiltä)
Vihdoinkin sen verran lämmin päivä, että sai Incarvilleat ulos vähäksi aikaa. Tänään avattu tän vuoden kevätpuuhastelut. Viimme kesänä tein tuon kivikkopenkin. Se jäi vähän kesken ja nyt on taas paljon uusia ideoita. Haravoin päivällä noiden isojen kuusien alta paljon moskaa pois. Sinne olisi suunnitteilla varjopenkki.
Tämä kuva on otettu loppukesästä 2011. Eli varjopenkki tulisi tuonne Kuusenoksien alle. Ajattelin siirtää sinne kotkansiipeä ja kuunliljoja. Kiviä pitäisi keräillä lisää ja viimmeistellä tuo kokonaisuus. Ei syksyllä enään jaksanut joten onpahan tällekkin vuodelle jotain tekemistä.
Jotain taimiakin löytyy. Tänä keväänä on menty todella vaihtelevalla menestyksellä. Osa kasvaa hurjaa vauhtia, toiset kituu ja kuolee pois. Tässä valkoista mustasilmäsusannaa.
Tulisalviaa
Keijunmekko vauvoja
Petuniaa
Eniten harmittaa nuo Heliotroopin taimet. Muutama on vielä hengissä, mutta ei ne kasva ollenkaan. Tarhaverbenaa yritän myös kasvattaa, mutta ne on yhtä toivottomia. No aina ei voi onnistua.