Yksi ukonhattu aloittanut kukinnan. Tottakai mahdollisimman vaikeasti kuvattava, lyhyt tuolla pitkien keskellä.
Toinen unikko aukaisi kukkansa, tämä olikin keltainen
Tässä kuvausta suomalaisesta kesä aamusta
Nirri tuli mukaan aamuiselle kuvausretkelle. Ensin teroitetaan kynnet...
...sitten venytellään...
... ja lopulta ollaan skarppina.
Vielä yksi kuva. Rakastan liljoja Tässä sahramililjat hauskasti jonossa.
Tämän päivän heräteostoksia
Mukaan tarttui yksi tomaatti (tanskan vienti), Tupakka(?) joka ei ole oikeasti ihan noin tumma, kaksi lobeliaa ja kaksi akileijaa (winky red and white) joita olen koko alkukesän haaveillut. Tomaatti ei ole lehdistöltään kovinkaan häävin näköinen, mutta hyvän kokoisia raakileita on. Mielestäni oli halpa niin pakkohan se oli ostaa.
Akileijat pääsivät tähän uuteen keväällä tekemääni penkkiin. En ole tästä pahemmin kuvia laitellut, kun suurin osa kasveista on tämän kevään siementaimia. Ensi kesänä kuvataan tätäkin enemmän. Tuolla keskellä harottaa narsissin kuivuvia lehtiä...
Vaaleanpunainen lupiini. On mulla muuten uskomattoman huono tuuri! Viimmekesänä tuolla tallin sivustalla pusikossa kasvoi sinistä, valkoista ja v.punaista lupiini. Keväällä siirtelin niitä värejä tietämättä hieman edustavammalle paikalle. Innoissani odotin, että milloin tämä kuvan lupiini kukkii. Ja voihan... siirtämäni olivat sinisiä, mukaanlukien yksi valkoinen. Täällä pusikossa nämä v.punaiset edelleen ovat No onpahan ensi kevääksi taas jotakin kaivettavaa.
Lattia remontti painaa päälle, alkaa perjantaina tai lauantaina. Tavaroita varastoidessa vierähtänyt paljon aikaa. Eilen ja tänään olen pikkuisen kerrallaan käynyt kuitenkin ulkonakin heilumassa. Tällaista olen saanut aikaiseksi. Kaipaa vielä viimmeistelyä, hienosäätöä ja edustavaa kuvausta varten auringonpaistetta Tuohon oikealle tein sellaisen aika pikaisen kukkapenkin. Tuossa kiviläjän kohdalla oli "vesiaihe". Todella kaamea ilmestys. Päätin täyttää kuopan ja muuttaa sen "kivikkopenkiksi". Tänään istutettuja kukkia purkeissa joten ovat vielä aika onnettoman näköisiä. Laittelen tarkempia kuvia kunhan ehdin ja saan tuon edustuskuntoon.
Kamalan näköinen tuo heinikko tuolla taustalla. Odotan kovasti, että nuo ruippanat kelloköynnökset peittäisivät tuota taustaa.
Tässä ensin kuva miltä tuo alue näytti ennen.
Tuossa kivikossa oli kuoppa, joka ei kunnolla näy.
Ja tässä lopputulos.
Tässä penkissä kasvaa oikealla yllä siperianunikkoa (todella kärsineitä märkyydestä, mutta kukkaa pukkaavat), oikealla alla joku angervo, keskellä valeistutuksessa peurankello (oikeasti on ruukussa jonka upotin multaan) ja vasemmalla ruusua. Ruusun tarkkaa nimeä en tiedä, kukkia siihen on tulossa.
Tässä kesäkukkaistutus. Ei ole hääppöisen näköinen, mutta toivotaan että röyhähtää. En aikonut ostaa mitään yksivuotisia kun kylvin niitä itse. Taimien surkea kasvu kuitenkin ajoi minut kesäkukkien alennusmyyntiin Koristetupakassa ei nyt ole kovin kauniit kukat, mutta nuppuja on tulossa. Tässä siis kasveina koristetupakka, lobeliaa ja lumihiutale.
Kelloköynnösten juurelle täytyi saada jotain. Istutin siihen sitten valkoisen ahkeraliisan ja lumihiutaleen. Nämäkään eivät vielä oli loistossaan. Täytyy laittaa sitten loppukesästä uudet kuvat istutuksista.
sulle on yksityispostia