Moonlightin galleria - kaikenlaisia kuvia (V)

Tuo pieni nurkkapenkki on uusin tekele. Seuraava työmaa olisi siirtää nuo pikku syreenit pois (yhdelle on uusi koti tiedossa) ja yhdistää kukka- ja raparperipenkki yhdeksi isoksi penkiksi. Saisi taas uusia kukkia tuohon naurua Tuohon nurkkapenkkiinkin mahtuu jotain pienikasvuista. Niin ja ihan huumorilla aikani kuluksi rakensin tuollaiset pikkuportaat. Ei niistä paljon hyötyä ole, mutta kunhan kokeilin.

Tässä pensas sekä köynnöskrassia. Oikeanpuoleinen on oikein kaunis kasvusto. Vasen vähän "roikkana". En ole vielä saanut laitettua näitä varsinaisille paikoilleen.

Vielä tällainen kuva. Ukonhatut kasvavat tänä vuonna aivan mielettömän korkeiksi. Olisikohan lannoituksella osuutta asiaan? Niin ja haluaisin nuo rumat lautareunat pois, kiviä tilalle. Mutta mistä ihmeestä löydän niin paljon kiviä?! Kyllä kai niitä ehkä löytyisi kun jaksaisi niin paljon keräillä.

Täältä gallerista puuttuvat vielä kuvat yksivuotistenkukkien penkistä ja isosta kukkapurkista. Niissä vain ei ole vielä mitään kuvattavaa. Kukkapenkkiin ilmeisesti jää tyhjä aukko kun olen jo kaksi satsia kylvänyt auringonkukan siemeniä, eivätkä ole itäneet. En ymmärrä kun sisällä itivät 4 päivässä. Kaikki muut ovat jo hyvästi kasvussa. Sisällä itäneet jäivät niin rumiksi etten halua niitä penkkiin. Olen lätkinyt niitä sinne tänne kasvamaan. Kukkapenkissä on kasvamassa maurinmalvaa, maloppia, perhoskukkaa ja kesäharsoa. Vain ne auringonkukat puuttuvat :frowning:

Olisiko kenelläkään ideoita, mitä laittaisin noihin käytävä kohtiin. Nakkelin osaan puunkuoren palasia. Nyt pari kuukautta myöhemmin kuoren palat ovat siirtyneet kulkukohdilta käytävän reunoille. Rahaa en ala tuohon kovin paljoa upottamaan :wink:

Jotain joutavaa laudanpätkää,ehkä?

Hmm… ehkä. Pitäisi saada nuo käytävät siisteiksi kun joistain kohdista kasvaa noita heinätuppoja. Suurin ongelma on, että tuossa tuulee välillä melkoisesti. Kovin kevyt materiaali ei oikein pysy. Mulla kyllä olisi vanhoja kaakeleita ties kuinka paljon, mutta ovat niin värikkäitä. Siis montaa väriä ja kokoa jokaista ehkä 5-10kpl. Enkä tiedä kuinka ne kestävät ulkona.

Ehkä tyhmä ehdotus, mutta laita ne kaakelit väärin päin, ei tule niin riemunkirjavaa. Katselin nämä sivusi kaikki läpi ja olen hiukka ehkä kateellinen siitä ihanasta joesta…

Tämän päivän piristysruiske. Pihalta löydetty unikko.

Lupiineja: sinipunertava, sinivalkoinen ja yksi valkoinen ressukka.

Akileijat alkavat olla parhaimmillaan.

Tässä sisäkuva mun pienestä kasvihuoneesta

Unkarinsyreeni...

...jossa tänä vuonna onnettoman vähän kukkia. Tätä pitäisi muutenkin vähän harventaa.

Tuossa yksivuotisia kukkia. En oikein enään jaksa uskoa, että nämä joskus kukkisivat. Yli kuukaudessa eivät ole kasvaneet kuin tuon verran surullinen Laatikossa kasvamassa Maloppia, maurinmalvaa, kirjokakkaraa, perhoskukkaa ja renoilla kesäharsoa. Matalat auringonkukat eivät itäneet lainkaan, joten siirsin muualta tuota kirjokakkaraa tuohon aukkopaikkaan. Niin ja tuo laatikko on ison, vanhan kuusen juurella, siksi laatikossa kuusen neulasia.

Nyt jotain aivan erilaista... ajattelin laittaa kuvia muutamista maalaamistani tauluista. En kyllä ole ehtinyt harrastaa maalaamista vuosiin, ehkä taas joskus. Tässä ensin tällainen kolmen taulun sarja, eivät nämä nyt kovin kummosia ole.

Tuo ensimmäinen on vähän epäonnistunut. Voi olla, että joskus vielä vähän muutan sitä. Nämä on tällaisia mielikuvitus kukkasia. Ja tuo toinen taulu on muuten paljon kirkkaampi kuin kuvassa näyttää.

Seuraavaksi joskus 16-vuotiaana maalamani asetelma. Taitaa olla ainut taulu jossa kehykset.

Tässä vielä yksi maisema. Tämä on vielä aivan keskeneräinen. Valmiina ovat vain taivas ja puut. Ei vain ole ehtinyt jatkaa tätäkään. Tuohon latoon vetelin sommittelu viivoja ja jäi sekin kesken.

Vanhempieni luona, eli lapsuudenkodissani on iso läjä tauluja jotka olen jättänyt sinne talteen. En edes muista mitä kaikkea on tullut maalailtua. Nämä nyt sattuivat olemaan minulla täällä paikan päällä hymy Enemmän olen piirtänyt puuväreillä kaiken näköisiä maisemia ym... kuin maalannut. Kun vain löytäisi niitä jostakin...

Kiitos hoyabella, kunhan sitä aikaa vain löytyisi. No sitten kun remonteista pääsee eroon on enemmän aikaa harrastuksille.

Tällainen kisu kurkistelee humaloiden välistä.