Voi kun on kaunis! Olis siis pitänyt ostaa tollainen tänään, kun olin puutarhalla.
Muistakaapa muuten sitten, että tämä mooses on sellainen “älä koske paljain käsin” -perenna. Se erittää ainetta, joka altistaa ihon auringonvalolle, ja siitä voi tulla palovamman kaltaisia rakkuloita. Todella kaunis kasvi mutta sen kanssa pitää olla varovainen - ei perennapenkin etureunaan!
D.albus ''Alba'' tänään
Uhhuh. On se KAUNIS!
Tuo on sellaisia kasveja että aina kuola valuu kun näkee mutta ei arvaa omalle pihalle laittaa… no meillä on kohta 10- vuotias poika joka kyllä varoo varmasti mutta minä itse poltan itseni nokkosiinkin melkein päivittäin kun en niitä muista varoa…ja nypin ruusun piikkejä pitkin käsivarsia…
Uskaltaako mooseksenpalavanpensaan istuttaa perennapenkkiin korkean kyllästetyn puuaidan viereen? Onko siis oikeasti olemassa tulipalovaara? Tulitikuin ei ole tarkoitus kukan öljyjä leimautella, mutta voiko auringonpaahde todella aiheuttaa leimahduksen ja vaaratilanteen?
KiSSie, enpä usko että on mitään vaaraa, kokeilin kerran jopa tulitikun kanssa, eikä tapahtunut mitään, ei muuta kuin istuttelemaan moosestasi
Mooseksenpalavapensas valkoisena. Tämän kukat ovat suuremmat kuin punaisella, johtuneeko kun kasvavat eri penkeissä?
Voi voi, kun mulla on vain pieni mytty punaista moosesta tosi huonos paikas. Pitäisköhän se siirtää muhevaan multaan ja aurinkoisempaan paikkaan? On nyt aika varjossa. Oottako kokeellu sytyttää tyynenä kesäiltana haihtuvia mooseksen henkäyksiä?
Vo ikun tuo valkoinen on kaunis! Mulla on tätä vaan
Kuulkaa onkos tämä moosesta? Ostin viime kesänä aikuisen yksilön ja tänä vuonna metrin päässä siitä on tuollainen pusikko mahdollisia pikkualkuja - voiko se olla noin nopsaan lisääntynyt?
Voin olla väärässä mutta minusta nuo lehdet eivät moosekselta näytä…
Höh… Mutta ne ovat kyllä tosi tosi samanlaiset kuin ( toivottavasti! ) oikeat moosestaimeni. Kun ovat ilmeisesti aika eri näköisiä pieninä. Osa noista kuvassa olevista on kasvattanut vähän jo kapoisempiakin pikkulehtiä.
Kuinka hidas se on kasvamaan tämä mooses? Kun tuntuu, että omani jäpittää samankokoisena koko hela kesän, eikä tee elettäkään suurentuakseen? Ostin sen taimivaihdossa keväällä.
Ostin viime syksyn perennajämämyynnistä Mooseksenpalavanpensaan, maksoi puolet eurosta, ja hengissä on!! Mielenkiintoista, aivan uusi kasvi minulle. Lieneekö kovin nopeakasvuinen? Kukkiikohan jo tänä ksänä? Vaikka tällä hetkellä riittää kyllä, että on edes elossa, syksyllä oli kurjassa kunnossa pikkuinen taimi…
Olen tosi kade! Minäkin ostin viime syksynä, mutta mitään ei ole tullut nyt esiin.
Sen verran olen tehnyt selvitystyötä, että tiedän mooseksen olevan juuri niin hidas kuin mooseksen voi kuvitella olevan. Ei pidä suurta kiirettä olemassaolossaan tai kasvussaan. Odotellaan siis. Minunkin viimevuotinen pensaani on nyt oikein tormakassa viiden-seitsemän sentin pituudessa
Intopii, mistä hankit? Katselin K-T:ssä mutta ei osunut silmään. Ajattelin ostaa uuden kun ei edellinen ostos onnistunut.
viime vuonna odotin ja odotin mutta tulihan se viimein. syksyllä siirsin pienen mooseksen uuteen isoon kukkamaahan ja nyt se on hukassa tai sitten se on niin hidas et ei löydy vielä, mut toivotaan et se putkahtaa esiin jostain.
Ai, niin hidas… Pitäisköhän siis vielä odotella. Olen muuten aivan varma, että mulla on Leimurakkauttakin. Oikein muistan sen taimen ja myös sille tekemäni peltisen kyltin. Ja ei missään. On se kummallista kun katoaa perennojen lisäksi myös kyltit!