Muistikirja puutarhaa koskien

Ylläpito tuohon saa sanansa sanoa. On kuitenkin vähän eri asia, jos kutoo sukat kertoo niistä, kuin jos kirjapainotuotteita mainostaa palstoilla.

Itse en mene poistamaan viestejä, enkä voi kieltää ketään mainostamastakaan.

Eikös ole ollut puhe, että liikkeen tai firman saa mainita palstoilla, jos siitä ei saa itselleen suoranaista mainoshyötyä tai tuloa?

Olishan tuonkin voinut ehkä? esitellä reilusti tyyliin: tein tällaisen, mitäs tykkäätte?

Rupesin etsimään viestiä jossa kirjoja luvattiin. Viesit jotka tulivat haulla olikin melkoisen erikoista luettavaa! Huh, toi oli multa menny ohi kokonaan.

Täytyy myöntää, että aika vähän itse palstoja lueskelen, joten ei ole vähäisintäkään tietoa siitä mihin kibuvitsi tuota vertaa.

Ei noiden viestien perusteella kyllä tarkoitus jää yhtään epäselväksi. Jokainen tosiaankin kirjoittelee palstoilla omalla vastuullaan ja jos tuollainen yhdelle hyväksytään niin sitten se on ilman muuta käsittääkseni luvallista kaikille ja pian täällä on joka toisessa viestissä joku piilomainos.

Teksimainontahan on yleensäkin vähän kyseenalainen konsti ja jossain kai ihan kiellettyäkin. Vaikka onhan nykyään kyllä ainakin kaikissa puutarhalehdissä venytetty sitä rajaa, että mainosten pitäisi selvästi erottua asiatekstistä.

Ja nämä ovat nyt taas ihan omia pohdintojani asiasta.

Täällä kans yks lumiukko pihalla, mistä nyt on kysymys?

Sivulla 3 on nimimerkki, joka mainitsee teoksen, kustantajan ja kirjoittajan nimeltä, ja kehuu kovasti kirjaa. Kun klikkaa nimimerkkiä ja sen jälkeen etsii käyttäjän viestit, ymmärtänee, mistä puhutaan.ärtynyt

No nyt raksuttaa =D

Kirjahan on kiva(sain sen häneltä postitse tänään), tyyli vähän omintakeinen!

hyvä kevään korvilla nostaa esiin vanha kirjoitus…ei sattunut kenenkään silmiin joulukuussa

monilta olis jäänyt huomaamatta koko juttu, nyt ei varmasti!

-:frowning:

Eipä tässä kirjaa sinänsä kommentoida ollenkaan, markkinointi- / puffaustapaa vaan.

Kirjasta en tiiä, mutta viestit on kaikki sellasia, että satuinpa näkemään/ostamaan tällasen kirjan, onpa hyvä suosittelen. Eli tuo epärehellisyys ja tekeytyminen ulkopuoliseksi ainakin mua tökkii.

Jos käsitin oikein tämän kirjatyypin viestit, niin hän on itse sen kirjoittanut mut antaa meille sen kuvan että joku muu on sen tehnyt? Jos näin on niin melko härski kyllä on, hyi hyi hyi!!!

Just näin minäkin jummarsin, Jade!

ompahan kyllä tapaus…

Jos olisi reippaasti kertonut että hei mää oon kirjoittanut, kato! Niin ois ihan eri juttu. "Ostin ja pidin kovasti", naurettavaa…

Säälittävää lähinnä, jos tällaisin keinoin edistää omaa kirjaansa.

Tyylin perusteella olen jo aiemmin epäillyt tätä kirjaa koskevia viestejä mainoksiksi.

Ei sillä, voihan kirja olla hyväkin. Omat muistiinpanoni koostuvat sekalaisesta laatikollisesta tyhjiä siemenpusseja ja kasvien nimilipukkeita, joihin on raapustettu kylvö- ja istutustietoja. Voisivat olla paremminki organisoitu…

Hei!

Kuka tietäisi, mistä saisi hyvän muistikirjan puutarhaa koskien.

Alkaa nyppimään nuo sekavat ja hyppivät monet vihkoset, joista ei löydä ainakaan sitä mitä juuri hakee.

En halaua vuodenaikaan sidottua kalenteria,vaan etsisin yleisempää aihetta käsittelevää muistikirjaa.

Jos joku sellaisen on tehnyt, kelpaisi kovasti.

Ei ole oikein mukava keskustella itsensä kanssa, mutta toivottavasti muitakin osallistuu.

Tämä kirja asia on ollut nyt niin monena kesänä mielessäni, että nyt en aio todellakaan jättää kirjaamatta kasvukauteen liittyviä asioita, joita on paljon. Niin paljon, että nyt harmittaa, kun en ole aiemmin aloittanut.

On tietysti monta tapaa pitää kirjaa asioista, mutta itse mieleisimmäksi koen kirjan, johon saisi piirtää ja somitella ja tietysti kirjoittaa.

Kuka muistaa esim. millaisia kesäkukki tuli laitettua 5 vuotta sitten?

Kirja on siitä myös hyvä tapa, että sen voi ottaa mihin tahansa mukaan, esim puutarharetkille, messuille, mökille…

Gummerukselta näyttää tosiaan olevan tulossa nyt helmikuussa kirja “Puutarhani vuodet”. Palan halusta nähdä, täyttäisikö tämä kirja toiveeni.

Kertokaa, miten te olette laittaneet asioita muistiin.

Täällä on käytössä 10 vuoden kalenteri. Asiat sopii juuri ja juuri kun pienellä kirjoittaa. Seuraan myös lämpötiloja ja sademääriä.