Muistutin

Viestimuistutin on palvelu jonka avulla saat oman valintasi mukaan joko sähköpostiisi tai tekstiviestillä kännykkääsi ilmoituksen aina kun valitsemaasi viestiketjuun/-ketjuihin tulee uusi viesti. Tämä auttaa seuraamaan kiinnostavaa aihetta ilman turhia kurkkailuja onko keskusteluun mahdollisesti tullut uusia viestejä.

Muistuttimen voit valita niin moneen viestiketjuun kuin itse haluat. Muistuttimen voit helposti poistaa mistä tahansa valitsemastasi ketjusta yhdellä klikkauksella.

Muistuttimen tilaaminen:

Avaa haluamasi viestiketju, vaikkapa "chili". Rullaa sivun aivan alareunaan jossa on vaalealla tekstillä "tilaa muistutin". Klikkaa ja jatka auenneessa ruudussa valitsemalla annetuista muistutintapavaihtoehdoista  itsellesi sopivin:

"Voit pyytää muistutuksen mihin tahansa keskusteluun. Valitsemaasi keskusteluun voi pyytää muistutuksen seuraavasti.
- Muistuta uusista viesteistä ketjussa, "Chili, Capsicum": 
- Muistuta sähköpostilla  minua yhden kerran kun tähän ketjuun tulee uusi viesti
- Muistuta sähköpostilla aina kun tähän ketjuun tulee uusia viestejä
- Muistuta sähköpostilla  max. yhden kerran vuorokaudessa aina kun tähän ketjuun tulee muutoksia

- Muistuta tekstiviestillä ( ) yhden kerran kun tähän ketjuun tulee muutoksia
- Muistuta tekstiviestillä ( ) max. yhden kerran vuorokaudessa aina kun tähän ketjuun tulee muutoksia

Voit käyttää tekstiviestimuistutusinta vasta kun jäsentiedoissasi on käsipuhelinnumero. Ole hyvä ja päivitä käsipuhelimesi jäsentilisi tietoihin"

Ruudulla näkyy luettelona kaikki viestiketjut joihin olet tilannut viestimuistuttimet.

Muistuttimen poisto:

"Tilaamasi viestimuistuttimet:
PoistaHärkäpapu, Vicia faba" 

- klikkaa ensimmäisenä rivillä olevaa roskalaatikon kuvaa ja muistuttimen poisto on tehty.

Hmmöö, viitaten tuohon uudistukseen muistuttimesta, niin nyt siellä omassa profiilissa on oletuksena se, että on muistutin minulla käytössä. Ennen en ole koskaan sitä aktivoinut, eli minne se muistuttaa (sähköpostiin?) vai listautuuko ne vaan sinne omaan profiiliin, niinkun nyt näkyy että sen mukaan olen tilannut muistutuksen tuohon ketjuun, johon viimeksi kirjoitin?

Liitän tähän kopion tänään Ylläpidon laittamasta tiedotteesta (Ylläpidon ja valvojien tiedotteet) :

Muistutin sai tänään uuden ominaisuuden. Muistuta automaattisesti uusista viesteistä ketjuissa joihin olen kirjoittanut. Samalla itse muistutusviestiin myös lisättiin suorat linkit muistutin hallintaan ja oma profiili sivulle.

Mikäli ei muistuttimista pidä, voi automaattisen muistutuksen poistaa oma profiili sivulta

Muistuttimen voi siis poistaa halutessaan ->  Jäsentili -> Oma profiili : Muokkaa

Oletuksena muistuttimessa on:   X   Muistuta automaattisesti keskusteluista joissa olen osallisena

Ruksin poistamalla lakkaa muistutin muistuttamasta.

Kyselin, että lähettääkö se sitten sähköpostiin sen muistutuksen vaikken ole sitä koskaan asetukseksi laittanut. Näköjään lähettää, nyt niitä viestejä on tullut, päivemmällä taisi olla jonkinlainen viive kun ei niitä näkynyt.

Ylläpidon tiedete kuului : … "Muistuta automaattisesti uusista viesteistä ketjuissa joihin olen kirjoittanut. …"
Nyt olen  saanut meiliin muistutinilmoituksen viestistä joka on tullut sellaiseen ketjuun johon olen ihan lähiaikoina tänään kirjoittanut. 
Olenhan kirjoitellut aiempina päivinä myös vaikkapa "mitä tänään syötäisiin"-ketjuun mutta sinne äsken tulleesta uudesta viestistä ei kilahtanut meili eikä tullut muistutusviestiä. Mitähän rajoituksia muistutinilmoituksen tulemisessa on - saman päivän aikana laitettu viesti ko. ketjuun ?

Meiliin tulleessa ilmoitusviestissä on myös luettavissa sen ko. viestiketjuun laitetun viestin sisältö kokonaisuudessaan. Minusta ei ole mukava että meili täyttyy viesteistä jotka kuuluvat puhtaasti puutarha.nettiin. Täytyy tosiaan miettiä viitsikö mitään viestiä mihinkään laittaa jos sen jälkeen kaikista siihen ketjuun tulleista viesteistä täyttyy myös oma sähköposti .

Muistutin kuitenkin on ollut kätevä sellaisissa harvasti viestitellyissä ketjuissa joiden asiaa tosiaan mielenkiinnosta seuraa.  Uudistuksen tarkoitusta  en oikein ymmärrä. Voi olla joudun poistamaan muistuttimen liian häiritsevänä. Harmi !  

No sitä tässä mietin myös, että mitä hyötyä kaikesta muistuttaa. Mutta jos ottaa ton automaatin pois päältä, voiko silti tilata sen erikseen sieltä ketjun alta?

…selviäisikö kokeilemalla?

edit1 - jep, tekstiviesti ehti tulla jo:-)

edit2 - aivan, niin kuin oma profiili-ketjussa sanoi muuttuneet viestiketjut- tai omat viestit-vaihtoehdot ajavat ainakin minusta saman asian eikä täyty postiloota eikä kilkata puhelin:-)

Kokeilkaas joku joka ennekin käyttäny. Periaatteessahan saman tiedon saa noista Muuttuneista viesteistä ihan yhdellä klikkauksella?

Tämänhetkisellä kokemuksella näyttäisi että se “tilaamatta oleva” eli automaattisesti tuleva muistutinviesti tulee vain omaa viestiään seuraavasta viestistä. Ei sitä seuraavasta enää. Ajatus siis varmaan on että mahdollinen omaan viestiin laitettu vastaus kerrotaan automaattisesti.

Tää ei mee pois päältä. Olen nyt kolme kertaa sen ruksannut ja aina vaan on rasti siellä :o

Tallensitko?

Kyllä mä sain sen pois

Höhö, en tainnut tallentaa   Noku se tallennusnappula on siellä niin kaukana

Missähän se olis se ruksi, jota pentti uskois? EN HALUA MITÄÄN SÄHKÖPOSTIIN ja ruksi ruutuun. Ja sitten sitä ei niinku silleen tiättekste muutettais niinku vähän väliä oletukseksi, että haluu kaikesta kaiken.

Ei ainakaan vielä mulla loppuneet muistuttelut. Rastitin ja tallensin nyt toisen kerran.

Joo, näkyy täälläkin tulevan aina vaan.

Eipä mullakaan ole täppä pysynyt, vaikka päivällä laitoin ja tallensin. Ja viesti oli tullut postiini.

Anteeksi vain mutta on ihan sieltä ja syvältä että nuo hemmetin muistutukset tulee automaattisesti ellei kiellä, ja kielto ei onnistu. Pitäisi olla niinpäin että pitäisi erikseen käydä ilmoittamassa jos noita haluaa. Alkaa olla hilkkua vailla etten jätä koko puutarha-nettiä noiden turkasen muistuttimien takia! Aivan älyvapaata touhua kuka keksikin.
Pistetään joukolla palautetta suoraan ylläpidolle!
Muoks: Ottaa niin pattiin että peukutin vahingossa itseäni. Mutta mikäs siinä, sanojeni takana seison.

Mä en niistä jaksa välittää, luukkuun tullee ilimotus, painan vaan ruksista ja poistan kaikki kerralla, tuleepahan mullekkin joskus sähköpostia :smiley: