Uurremuori, sain tämän aikoinaan eräältä muorilta. Nyt alkaa kukinta, tässä kuvassa ei vielä näy.
Kukka on vaaleanvihreä pitkä huitula, ei erikoinen ollenkaan.
Uurremuori, sain tämän aikoinaan eräältä muorilta. Nyt alkaa kukinta, tässä kuvassa ei vielä näy.
Kukka on vaaleanvihreä pitkä huitula, ei erikoinen ollenkaan.
Uurremuori alkaa kukkia
Minullakin on uurremuori, pikk
asen erilaisempi kuin sinun muorisi , nimi ja kuva on ainakin sama mikä kirjassanikin. Lehdet vähän hopeanhohtoiset
Kaunis muori, kaippa uurremuorejakin on monen sorttisia..en tunne muoreja sen tarkemmin
Mielestäni kumpikaan noista ei muistuta uurremuoria. Uurremuori ei tee varsia kuten sinitalvikin muori, vaan on enemmän ruusukkeellinen, kuten satuesin. Satuesin muori muistuttaa kuitenkin enemmän teräsmuoria, sillä uurremuorissa on enemmän uurteita. Lehti on aivan "ryppyinen".
Kyselin joskus nimeä tuolla vanhalla puolella, päätyivät uurteeseen, voi olla joku muukin, mutta mikähän?
Teräsmuoriksi minäkin epäilisin satuesin muoria. Kirjassa Ruukkukasvit (Lena Månsson, Otava) kuvataan teräsmuoria näin: "Herttamaiset lehdet ovat päältä teräksenharmaat. Niissä on yleensä 7 pitkittäistä suonta. Suonten kohdalla ovat tummanvihreät alueet. Lehtien alapinnat ovat vaaleanvihreät. Suonet ovat syväänuurretut, joten lehdet näyttävät kuhmuraisilta, mutta eivät yhtä syvään uurtuneita kuin uurremuorin lehdet. Lehdet ovat melko paksut ja jopa 5-10 cm pitkät." Mielestäni kuvaus sopii kuvaan.
Pennimuori. Viihtyy erinomaisesti amppelissa kuumassa itä-eteläikkunassa.
Vai on olemassa teräsmuoria. Mistähän saisin teräsmiehen vaikkapa amppeliin?
Kiitos Lame ja Peppeliini tiedosta , muorini on sitten terästä . Mistähän Temskukalle löydetään teräsmies
Pennimuorini päätti tehdä ensimmäiset kukkansa
P.S. Laitoin kokeilumielessä vesilasiin juurtuman kaksi latvapistokasta ja nyt näkyy pienet juuret. Kirjassa käskettiin antaa kuivahtaa pari päivää ja laittaa sitten hiekkaiseen kylvömultaan, joten pitihän sitä itsepäisenä kokeilla vesilasia . Jos joku on kiinnostunut noista pistokkaista, niin hölötelkää.
mikähän muori tämä on? onko amerikanmuori vai mikä?
Joo, amerikanmuorihan (Peperomia obtusifolia) tuo.
Muorinkukka Sinitalvikin lähettämä, kukkii... oho tuli vähän huono kuvakulma...
Millaiseen ruukkuun Amerikanmuori kannattaisi laittaa?
Ja pitääkö laittaa ihan ikkunalaudalle (itäikkuna) vai voiko laittaa hieman kaueammas ikkunasta?
minä en viitsi neuvoa muorinkukista mitään koska tuon amerikanmuorinkin sain kuolemaan
Minulla on muorinkukka ollut vuosikausia keramiikkaruukussa, melko hiekkaisessa taimimullassa. Paikkana ei ihan aurinkoinen, mutta ei pimeäkään sellainen. Ja viihtynyt on näihin asti, mutta ihan hiljattain alkoivat lehdet pehmetä ja putoilla, ja olin jo siirtämässä koko kasvin tappiolistalle - kunnes äskeinen vieraani totesi, että uuttahan se pukkaa entisten tilalle…:)) Siispä otetaankin aikalisä.
Amerikanmuoria pitää vissiin myös kastella aika paljon? Sillä vaan on nahkeat lehdet, niin vähän epäilyttää.
Mun mielestä kastellaan aika vähän, kaikkia muorinkukkia…
Kesällä muorinkukka haluaa juoda - enemmän vettä. Talvella vähempi juominen - vähemmän vettä . Valoisasta tykkää juu. Purkista en osaa sanoa, saviruukku tai keramiikka ehkä (?) mulla on saviruukussa.