Onnellinen uuden pienen pennimuorin omistaja kyselee:
Viihtyykö pennimuori altakasteluruukussa, ja kuinka suuressa sellaisessa? Kaupan ruukku vaikutti kamalan pieneltä, ajattelin että jos yhtä kokoa suurempaan siirtäisin.
Mitenkä lannoitetaan?
Olen kuullut, että pohjoisikkunalla viihtyisi - pitääkö paikkansa?
Onko syytä latvoa?
Kiitos avusta!
Ja minulla ei osunut silmiin vastausta siihen, mikä kasvi ihan tämän viestiketjun alussa olevassa kuvassa lopulta onkaan - oli niin nätti!!
Löytyiskö pennimuorin omistajaa, joka osaisi neuvoa?!
Minulla on ollut muutamia muorinkukkia - tänä talvena viimeinenkin on kuoleman kielissä, joten en tiedä oleko oikea henkilö vastaamaan
Periaatteessa muorinkukat ovat kuitenkin helppoja. Pitävät lämpimästä eivätkä tarvitse kovin paljoa valoa. Vaihda ruukku vain hieman suurempaan, kuten yleensäkin neuvotaan vaihtamaan. Altakasteluruukku käy varmaan hyvin.
Anna mullan kuivahtaa välillä. Ja voi latvoa, mutta haarottuu muutenkin. Lannoita kasvukaudella lannoitepakkauksen ohjeen mukaan.
Hoida kuitenkin mieluummin liian vähän kuin liian paljon!
Kiitos! Eiköhän näillä ohjeilla selvitä.
Onko kenelläkään havaintoa säde muorista. Sellainen on ollut hakusessa mutta ei tahdo löytyä kuin uurretta ja penniä.
Osaisikohan joku antaa näille muoreille tarkemman nimen
ensimmäisellä on punainen varsi, ja lehtien alapinta vaaleamman vihreä
tällä on varsissa ja lehtien alapinnalla hienoa, aivan lyhyttä nukkaa, myös tällä on lehtien alapuoli vaaleamman vihreä kuin yläpuoli, jossa siis ei ole nukkaa. Pistokkaan saaja ajattelin sen olevan mahdollisesti kotimuori?
sain tänään pistokkaita nahkamuorista, ensimmäinen muorinkukkani!!
Ladyblues, ensimmäinen saattaisi olla mätäsmuori ja toinen taas kotimuori, kuten epäilitkin.
Tarttui kaupasta mukaan uurremuori,en löytänyt hoito-ohjeita,voisiko joku auttaa?
ja lajike on peperomia lilian.
Google on kiva..
sädemuoria jos joku joskus näkee jossain niin kertokaa. se on niiin kaunis eikä ole tullut vielä missään vastaan
Ostin eilen hääpäiväkukaksi uurremuorin.
Eikös vain ole ihan sopiva jo tällä ikää?
Hyvää hääpäivää Jutitalle ja hänen vaimolleen
Kukka on just passeli =)
kiitti Jadeliila. Sitä vartenhan eilen liput liehuivat!
Ihmettelinki että mikäs liputuspäivä eilen oli mut selvishän se =)
tää ei ole mun vaan tytär osti itselleenpeperomia fraseri ,tuosta pitää sitten tytöltä kinuta pistokas lähtekö lehdestä .
Tälläisen amerikanmuorin ostin tänään hintaan 3.30 euroa
Jadeliila, minulla on sitten tuon kadonnut kaksonen, ovat identtisiä:D
Minä maksoin syksyllä omastani vaivaiset 1.90, ja vielä kotimaisia olivat.
Miten otetaan tästä pistokas?kasvikortistossa puhuttiin vain lehtipistokkaasta,mutta tämä on uurremuori,niin mitäkän täytys tehä,äitin on,mut nappasen pistokkaan.