Mustanmerenruusu (torpankukka), Achimenes

Onja
Täällä kukitaan jo!

Vanhaa kantaa.

Kiva kuulla! ja  mulla on jo muutamia kukkia!

Onjalle vilkuttelee mustanmerenruusu, tämän värinen kukkii, muut vielä nuppuasteella.

Onjalle vilkutetaan taas, nyt avas tämä punainen ihanuus ekan kukan…kuin ruusukukka

Satues, olisko toi Petite Fadette?

Juti, sain Onjalta mukuloita, en muista, sainko nimeä. Googlasin ja se on kyllä aivan saman näköinen, joten varmasti on juuri se.

Ajattelin, että jos on niitä mun lähettämiä pistokkaita.

Sori Juti, että sekoilin ;(

No en ole sitten varma, oisko se sittenkin Jutilta, mulla on niitä niin monessa ruukussa, että olen sitten mennyt sekaisin.
 Ei se sitten olekaan kuollut, vaan tupsahtanut jostain esille , kun olen muuallekin laittanut pistokkaita

Kiitos JUTI, se on kaunis !

Mulla on vain violetti,valeanpunainen ja valkoinen! Se ei voi olla minun Oletko varma?

Minun kaikki kukkat ovat 121 sivussa.

Hävettää, kun en muistanut Jutin antamaa pistokasta, jotenkin se on seonnut.

Onja, nuo ovat kauniita, valkoinen ja vaalenapunainen ovat vielä nuppuvaiheessa.

Mitä suotta. Kiva että kukkii. Onko toinenkin hengissä?

Juti, muistankin nyt, kun ne tuli minulle yllätyksenä, olin joskus ruinannut tuota, enkä enään muistanut :smiley:

Juti, siinä on kaksi vartta…onkohan ne samaa…ne ei ole erikoisemmin levinnyt, mutta yksi alku on tulossa lehtihangasta.

Otan siitä pistokkaita heti, kun lopettaa kukkimisen.

Niitä oli 2 pientä pistokasta. Lehdet on pienemmät kuin melkein kaikissa muissa lajikkeissa.

mä muistan. Saatiin satus:n kans onnekkaina jutilta nuo pistokkaat. Kasvattelin viel silloin Jutin Askolaan juuria ja jännäsin kuinkahan sille käy, kun vaihdokit jo tuli perille. Samaan aikaan satus ihmetteli, että mitähän hänelle on tulossa, kun ei just silloin muistanut mitään varanneensa. Ja mun osoite oli jutilta hukassa :frowning: siks mä tän jutun niin hyvin muistankin.

Tälläinen aukaisee kukaansa.

Hugues Aufray

Petite vilkuttelee Jutille !!

tämä kasvaa vähän kitulaisesti mutta kaksi kukkaa sentään kasvatti,siinä kaikki tuskin tekee enenpää kun on vähän kuvahkon lainen tuo varsi ja lehdetkin.toivotaan et ehtii ees jokusen päpysen tekemään.

Serge Saliba on aika rehevä ja siinä on runsaasti nuppuja. kaksi kukkaa vasta on aunnut.