Mustanmerenruusu (torpankukka), Achimenes

Minäkin hain jo näkysälle mutta en vielä kaivele niitä. Mulla ei ole kasvivaloja niin jos nyt jo laitan kasvamaan niin ovat honteloita rankkuja kohta.

Viime kesänä mexicana teki sen tempun,että nei työtäny mittään mullan pinnalle. Ittiä vaan mullan alla lihottivat koko kesän

Laitoin ne nyt multaan kuiteskin ja ikkuna laudalle. oisessakin purkissa olevat oli nostelleet päätänsä jo.

Pitääkös noita käpyjä liotella jotenkin ennen kuin laittaa multaan ja kylvömultaako vai suoraan kukkamultaa? ( en edes muista mihin kävyt laitoin �� )

Ei tarvihe liottaa ja laita vaan kukkamultaan :slight_smile: Mistä nä keksit,että niitä pitäs liottaa? :smiley:

Ne on ihan kuivia kikkareita :slight_smile:

No jos non ihan niin kuivia että murenevat niin niistei kasva mittään

Onkohan kukaan tilaamassa ulkomailta mustanmerenruusuja? Jos niin tulisin mielelläni kimppaan.

Joku englantilainen firma niitä myy, kerran tilasin, mutta en sitten tiedä, seuraavana keväänä ei purkissa ollut yhtään mitään.

Dibleys

Minä oon ostanut Traderasta ja ebaysta

Missäs vaiheessa näitä nyt pitäisi/kannataisi ruveta latvomaan jotta tuuhettuu?

kuva

Olen latvonut 10cm korkuisena. Jostakin luin että kolmen lehtiparin jälkeen.

Kiitos Kannu. Tämä on uusi tuttavuus minulle ja kun tahtoivat alkaa kasvamaan niin pitää perässä pysyä =)

Nasty, laita latvat sitten multaan

Nekö lähtee siitä sitten? Pitäskö sitten ottaa ihan oma ruukkunsa koska niitähän tulee paljon jossain vaiheessa =)

juurtuvat helposti

Nyt on haettu postista puolasta tulleet kävyt

´Lemon Orchard´

'Alter Ego'

`Aurika  Ashcroft `

Millähän tavoin minä voisin tilata erikoisen värisiä Mustanmerenruusukäpyjä,kun en osaa kieliä,enkä osaa maksaa niitä etukäteen?Kukahan neuvoisi,en tahdo kuitenkaan penttiläisiä vaivata.