Nimimerkkini tuli väärin, mutta en saanut sitä korjattua, joten mennään näillä. Hiukan taustaa: asumme maalla alavalla paikalla vuokralla. Muutimme tänne lokakuussa 2003, joten nyt on viides kesä menossa. Paikka oli aikalailla villiintynyt pääasiassa vattupuskaa. Olen pikkuhiljaa raivannut ja rakennellut kaikkea pientä, mutta olen ollut koko ikäni kaupunkilainen, joten puuhastelu on tapahtunut mutu tuntumalla. Sitten on vielä tämä taloudellinen puoli ei sitä toisen omistamaan,viitsi millään tehdä isoja investointeja, vuokraisäntä tuo kyllä tarvittaessa soraa ym. mistä hänen ei tarvitse itsekään maksaa. Maalla on kuitenkin aivan ihana asua, en muuttaisi takaisin kaupunkiin, paitsi että meistä taitaa väkisinkin tulla kaupunkilaisia, kun kunta liitetään ensi vuonna kaupunkiin.
Ihanan näköisen paikan olettekin löytäneet. Ja tervetuloa myös tänne penttiin! (Nimimerkin muokkaamisessa on joku viive, odottele jokunen päivä, niin pääset sen sitten korjaamaan)
Kiitos tervetulotoivotuksesta!
Minä olen niin innoissani tämän pentin kanssa etten malta olla taas kirjoittamatta.
Olen niin ihastunut tähän maalaiselemään, kun täällä saa olla niin kuin itse haluaa, saa toteutaa kaikki hulluimmat ideat ja päähänpistot. Luonto marjat, sienet ym. ovat melkein rappusilla.
Piha touhuja rajoittaa kuitenkin aika paljon se, että talvella lumityöt tehdään traktorilla ja suuri osa etupihasta täytyy pitää tyhjänä, että se traktori pystyy pyörimään pihassa. On se kuitenkin toisaalta hyvä sillä postilaatikolle on n.200m olisi siinä aika kolaaminen.
Tervetuloa, Mustatulppaani ja menestystä ihanalle maalaiselämälle. Muutos on huikea jos ihan kivikaupungista olet maalle muuttanut.
Kyllä kait se Tampere lasketaan kivikaupungiksi, vaikkei täältä ole sinne kuin noin tunnin ajomatka.
Tämän vuoden kesäkukkia
Tämmöinen tuli puuhasteltua. Lamohietakirsikka ja pieni kiinanlaikkuköynnös yrittävät tässä sinnitellä
Tuo kasvualusta/ reunus on kaunis asetelma. Iloa silmälle ihan jo tuollaisenaan. Tervetuloa myös tänne p-netiin, enpä edes huomannut mitään tuossa nimimerkissäsi, ennen kuin luin sun kirjoituksen ja aloin tavata tuota nimimerkkiäsi…
Vuokkis hei kävin katsomassa sivujasi vautsi millaisia sukkia, siihen tarvitaan näkemystä ja kokemusta, että tuollaisia saa aikaisksi. Minä osaan juuri ja juuri tavalliset sukat neuloa…ja niidenkin teko on työn ja tuskan takana.
Kiitos vaan… Ensin oli ilo niitä väkertää, mutta kun talven niitä teki, alkoi jo keväämmällä olla kuin tervan juontia ja tuntui että lankaa ja puikkoa tulee jo korvistakin… aina sitä yhdet kutakin tekisi, mitä päässä raksuttaa… mutta kun aina vaan samoja…
Ymmärrän, jos harrastus muuttuu pakoksi se ei ole enää kivaa…Missä muuten on Vihti?
Tää on jotain luoteis-Uusimaata… Helsinki-Turku- ja Helsinki-Pori valtatiet menee tästä läpi. Helposti löydät vaikka eniron karttahaulla,ihan nimellä…
No johan selvis kun en yhtään tiennyt missä päin Suomea ollaan…
Vettä satelee mukavasti niin, että voi hyvällä omallatunnolla hoitaa sisäaskareita.Ojan reunalla sekalaisia kasveja tallessa odottamassa siirtoa, kun paikka löytyy
Olipas mukava päivä tänään sai puuhailla ulkona ilman, että kastui. Maalailin piharakennuksia siis koirankoppia ja leikkimökkiä, joka toimittaa meillä puutarhavajan virkaa. Illalla käväisimme vuokraisännän syntymäpäivä kahveilla.
Tässä kuva yhdestä materiaalista, josta pihassa pidän (on aika helppohoitoinen)
Tälläinen oli ennen
Nyt näyttää tältä
Koiran koppiakin vähän ehostettiin
Väri on nyt sama kuin muissakin rakennuksissa