Juu kyllä maali on kova juttu, Mustatulppaani. Nuokin nuortuivat, isompi 50 vuotta ja pienempi ainakin 20 vuotta. Tuli nätit. Tuli vain mieleen, että toimisikohan se maali (meikki) naisen naamassa yhtä tehokkaasti
No sepä taitaa riippua naamasta, minun naamaan ei pysty enää mikään on senverran iän tuomia kurttuja…
Tämä piha on hyvin kallioinen (paikan nimikin on kalliosalo) pinnalla on sen verran maata, että jotakin vihreää kasvaa. Tässä surukallio, jolla ei juuri ole nimensä mukaista käyttöä
Mitähän keksisi tänne vanhojen omppupuiden alle, on niin varjoinen paikka, että vuorenkilpikään ei oikein menesty.....
Kesäkukkia suihkulähteessä
Mehitähtiä
Tämmösillä kierrätys kärryillä kulkee työvälineet mun mukana pitkin pihaa Onko kellään muulla näin rumia pihakalusteita?
Mustatulppaani, voisit kokeilla vaikkapa taponlehteä sinne omppupuiden alle.
Kiitos vihjeestä mulla onkin sitä hiukan, leviääköhän se yhtään?
Eikös taponlehti ole aika hyvä leviämään? (käsittääkseni nimi tulee siitä, että “tappaa kaikki alleen”, kertokaa, jos olen väärässä.)
Kestää minusta kuitenkin jonkun aikaa, ennen kun leviäminen alkaa tapahtua.
No kokeillaan, sittenhän se nähdään…
Summerwhisperille tiedoksi pöytä on nyt maalattu, piti tietysti aloittaa helpommasta päästä. Tämä vaalean vihreä maali löytyi kotoa, minkähän variseksi tuolit ja penkki?
Nyt sitä intoa taas pukkaa, kun tuo suomen suvi näytti tuota aurinkoista puoltaankin. Olisin ikionnellinen, jos ehdottaisitte miten ihmeessä tähän pläntiin saisi ruusupenkin, paljon perennoja, pensaita ja kaikeken kaikkiaan jotain eloa. Keksin nimittäin, että voin laittaa siihen reunoille talveksi aurausmerkit, ettei auraaja tärvele istutuksia.
Odotan mielenkiinnolla teidän ehdotuksianne, sillä tiedän, että ideoita, tietoa ja taitoa teillä riittää.
Tässä tämä paikka. Kaikki mitä siinä nyt voidaan siirtää tarvittaessa...Kiitos jo etukäteen...
Voi, tuohon saisi vaikka millaisen kohopenkin ym. Paikka on upea! Tuolla on paljon aiheeseen liittyvää:
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelukanava/viestiketju.asp?id=2565
Luin sitten koko ketjun, joten kun saan jonkinlaisen kasvisuunnitalman aikaiseksi täytyy pistää hösseliksi, se sanomalehtipenkin teko ei taida niin hirveä homma olla? Täytyy huomena katsastaa mitä kaikkia kasveja olisi siirrettäväksi, voikohan tähän aikaan vuodesta jakaa niitä?
Tässä tälläinen ruukkku, johon olen omasta pihasta istuttanut vähän sitä ja tätä
Toi purkki on tällä "Keskustorilla"
Komea tori! Oikein hauska! Missäs siellä on se penkki/tuoli mistä tuota katsellaan?
Piivi ei ole tullut mieleen, että pitäis istuin laittaa, Torin näkee kuistilta, pirtin ikkunasta ja tosiasiassa lähes koko pihasta…
Paikkaan paistaa vain aamuaurinko ja sitä kuitenkin
haluaa istuskella auringossa kahvikupposensa kanssa.
Paikalla oli ennen juhannusruusu, jota vieläkin on vähän ihan seinän vieressä. Katolta tuli aina kaikki lumet päälle joten se oli suoraan sanoen kamala. Itsekseni ihmettelin, että miksihän se oli alunperinkään räystään alle istutettu, tulin siihen tulokseen, että oli varmaan pärekatto, sieltähän ei lumet kai klöntteinä putoile.