Vuosikymmeniä olen tapellut murkkujen kanssa, ja häviölle olen jäänyt. Vaihtavat aina pikkusen matkaa uuteen paikkaan, kun jossain niitä häiritsen. Mansikkamaalla juhlivat, kun minulla on siellä kangas, sen alla on hyvä lymytä…kasvimaalla on harso naakkojen vuoksi, harson alle tekevät pesiään. Ei noita mokomia mihinkään saa hävitettyä.
Kuinka kekomurkuista voi olla haittaa,minulla ei ainakaan ole.No ei kyllä ole mansikkamuoviakaan eikä harsoja käytössä. Mutta kusiaispesä on kukkapenkissä ja sen haluaisin pois,myrkkyjä en haluais käyttää.Pitäis varmaan repiä kaikki tavis maksaruohot pois joiden alla ne asustaa.Jo vuosia olen yrittänyt kyllä häiritä niitä kylmävesikasteluilla ym.kun on kuiva paikka mutta ei auta.
Laita semmoinen muurahaisrasia sinne kukkapenkkiin, ei tarvitse suihkutella eikä levitellä myrkkyjä. Olen kokeillut ja on tehokas hävittämään murkkuja
Orapihlaja aidan seutu on täynnänsä ruskeita purevia murkkuja …ne ei sitte yhtään diggaa kun meen siivoon ja puree…
Talon vieressä hiekalla ja laattojen alla viihtyy minimurkut jotka on mustia…aika vilinää ja oon kokeillut sitruunahappokylpyä ja sooda kylpyä niille. Häipyy hetkeksi palatakseen myöhemmin
Väkiviinaetikkaakin oon kokeillut lyhyellä vaikutusajalla…onko pakko myrkyttää sittenkin ja kuitenkin ?? Niillä on tuossa isot metsä plantaasit jossa juhlia menis sinne asusteleen.
Johtokunnan kokous.