Muut ohjelmat

Todella Upeeta -sarjan joulun erikoisjaksot AVAlta 4.-7.12.

Olihan ne siellä katsomossa nähtävinä. Kattelin sen metsästys-osan eilen ja meinaan ne muutkin kattoa, senverran hyvää viihdettä se on !

Tänään alkaa alusta ekasta jaksosta alkaen BBC:n tuottama Sota ja Rauha. Katsoin tuon viime talvena ja tykkäsin paljon. Saatanpa katsoa uudelleen nyt. On vain niin satunnaista nykyisin vilkaista telkkarin ohjelmatiedot, etten pysy yhtään kärryillä mitä tulee. Koko Suomi leipoo oli mukava katsoa, mutta siitä on jäänyt monta jaksoa välistä enkä ikinä tunnu katsovan telkku-tietoja niinä päivinä kun sitä esitettäisiin. Ja se on jo aika hyvin vältetty kun se käsittääkseni esitetään vaikka kuinka monesti uusintana viikon mittaan.

Ootteko kattoneet tuota ‘Ne kesät Intiassa’? Just huomasin, että tuommonen pyörii nyt kelloviiden sarjana.

En oo sitä vilkassut. Yritän noita kello viiden sarjoja välttää kun ei meinaa niitä myöhempiäkään niinkuin emmerdale ja salkkarit ehtiä katsomaan vaan menee aina boxille ja sitten kertarykäisyllä loppuviikosta kattelen useat osat kerralla. Isä Browninkin kattelin Areenasta, ehdin kummiskin kaikki jaksot nähdä onneksi.

Ikinä en ole emmerdalia tai salkkareita katsonut, nyt olen katsonut muotitalo Velvet-sarjaa. Milanon naisten paratiisi tulee uusintana ennen uusia jatko-osia, nuo nyt tulevat olen jo nähnyt ja odottelen jatkosarjoja. 

Mäkään en enää jaksa kattoa emmentaalia ja salakkareita. Kait minoon tympeyny

Katsoin areenasta eilen tulleen Dokumenttiprojektin: Apua seksiin.
Koskettava ohjelma Toiset voi valita toiset ei.

Olipa jännittävä finaali kokkikisassa! Loistava ohjelma loppuun asti, kannustava ilmapiiri, ei pienintäkään kateutta tai selkäänpuukotusta.

Huomenna tullee leffa joka tojellaki kantsii kattoa. Leffa kertoo suomalaissukusesta sarjamurhaaja Aileenista

Monster - Aileen Wuornos, AVA klo: 22

Yök, popparit haiseeki hitoksen pahalle

Vielä sen verran tuosta kokkikisasta, että oli ihana katsoa tuomarien kasvoja silloin kun tuli herkullista maisteltavaa. Ruokakeskeisestä perheestä tulleena osaa sitä arvostaa kun joku rakastaa ruokaa ja makuja eikä vaan vedä sen takia että on pakko jotain syödä.

Koneet ovat ihania, niin verstaassa kun keittiössä. Niiden kanssa on mukava leikkiä vaikka harvoin tarvisikin.
Käyttöä tietysti helpottaa jos ne on helposti otettavissa esiin silloin kun tarvitsee.

Yleiskoneen ostan heti kun kädet eivät kestä taikinaa alustaa. Vielä se on melkein parasta mitä tiedän.

Hyvä kun höpisitte jäätelökoneesta. Täytyy etsiä se vitosen maksanut pikkuhärveli ja viedä tytön pojalle. Vieläköhän niihin löytäis niitä lisäkuppeja? Sais tehtyä siskolle kans.

Jäätelön tekemiseen kotona ei tarvita sähkövatkainta ja pakastinta kummempia koneita.

Paremin pakasteen kanssa onnistuukuin kuin tuollaisella yhden annoksen koneella. Vaikka siinä on jäädytettävä kippo, niin kaiken laitettavankin pitäis olla melkein jäässä valmiiks.

The Joulukalenteri. Tänään18.55. Subilta. 

Ben & Jerry’s jätskit on niin maan perusteellisen äiteliä, etten minä oikein tykkää syödä. Me ei olla ostettu pitkään aikaan jätskiä vaikka minä oon ainakin aikaisemmin ollut jätskin ystävä. Tykkään Jymyn ja jonkun toisen pienemmän jätskivapriikin jäätelöistä, mutta ei tuu ostettua kun ovat vähän hinnakkaita. Ja ikinä ei jätksi saa olla rasvatonta/kasvisrasva tai sokeritonta. Silloin kun jätskiä syön, niin haluan syödä ihan oikeaa jätskiä.

Kovastipa noita joulukalentereita tulee telkusta. Laittaisivat nyt jonkun murhamysteerinkin sinne pyörimään. Vai pitäisikö sitä laittaa tontulle kirje, että toisi jonkun dvd-boxin jouluksi. Tai ehkä tän tontun pitäis mennä vaan kirjaston dvd-hyllyjä pällistelemään

Hoksikaapa,että tänhän tullee Jörpin 8. tuotantokauen jakso 2/2

Mä tykkäsin eilisestä Aileen-leffasta

En olis tajunnut yhtään mikä on Jörppi, mutta just vähän aikaa sitten laitoin tän päivän ohjelmia tulemaan boxilla ja huomasin että George Gentlyn tutkimukset, 8 tuotantokausi, jakso 2/2 tulee tänään .
Mulla on katsomatta boxilla vielä se jakso 1/2, ja miten musta tuntuu kuin se olis tullut jo kauan sitten. Varmasti on usea viikko aikaa siitä. Yleensähän nää tulee viikon välein. Vai onko mulla vaan ihan ajantaju sekaisin ton suhteen, ja se on muka tullut viime lauantaina ??!!

No vähän ärsää, digiboxille olin tallentanut tuon Gentlyn eka jakson. Boxi heitti käpynsä oravalle, mitään tallennuksia ei löydy enää. Kait mie ton tokan katon areenasta viikon sisään, mietin et mitähän on tapahtunut aiemmin.

Mie en enää tallenna mitään. Katson ison osan areenalta, ruudusta tai katsomosta. Harvoin katon mitään jälkeen yhdeksän (21) taitaa olla Aika on meidän ainoa, siitä pidän.
Täällä menee kirjasto useammaksi kuukaudeksi kiinni, saa elokuvillekin laina-aikaa useammaksi kuukaudeksi. Haen muutaman sarjan jotka on jäänyt katsomatta.